جولان کرونا در جهرم/ احتمال قرمز شدن وضعیت در روزهای آینده

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی شفیعیان روز دوشنبه در جلسه کمیته بحران شهرستان جهرم از تعطیل شدن پارک‌ها و تفرجگاه‌های شهرستان با توجه به تغییر وضعیت کرونایی خبر داد و گفت: باشگاه‌های ورزشی به مدت یک هفته تعطیل در جهرم تعطیل می‌شود.

وی با تاکید بر تعطیلی آزمایشگاه‌های قبل از ازدواج و توقف فعالیت تالارهای پذیرایی، از امشب عنوان کرد: فعالیت رستوران‌ها صرفاً به صورت بیرون بر بوده و سرو غذا در فضای بسته ممنوع است.

فرماندار ویژه جهرم همچنین با تاکید بر رعایت دور کاری در ادارات خواستار تعطیلی نمازهای جمعه و جماعات به جهت رعایت سلامت حال عمومی شهروندان شد.

وی با اشاره به اینکه در روستاها نیز باید مدیریت شود که برگزاری مراسم و مجالس کنترل شود، تاکید کرد: در بحث اماکن فرهنگی و سینما، تمامی فعالیت‌ها فعلاً متوقف و آموزشگاه‌ها و کلاس‌های انفرادی و جمعی، آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه، تا یک هفته آینده تعطیل شود.

شفیعیان بااشاره به اینکه تمام اجتماعات و مراسم در تمامی بخش‌ها به خصوص بخش سیمکان ممنوع است، بر رعایت پروتکل‌ها در اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها تاکید کرد و گفت: اولویت ما تضمین کردن حیات عمومی شهرستان است.

محمد رحمانیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز در این جلسه گفت: چنانچه وضعیت تجمعات و برگزاری مراسم‌ها در جهرم تداوم پیدا کند تا چند روز آینده شاهد تغییر وضعیت کرونایی جهرم به قرمز خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در روستاها پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود، عنوان کرد: خطر تشدید کرونا در حال حاضر نقاط روستایی را تهدید می‌کند که عمده دلیل آن مراسم عروسی و دید و بازدیدهای عید است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم همچنین از احتمال تعطیل شدن فعالیت رستوران‌ها، تالارها و سالن‌های ورزشی خبر داد و گفت: روزانه از ۴۰۰ فرد مشکوک به کرونا تست گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر روند فعلی بیماری کرونا ادامه پیدا کند هفته آینده تخت بیمارستانی برای بستری ندارد، تصریح کرد: اتفاقی که در خوزستان افتاده در استان‌های دیگر نیز در حال رخ دادن است.

رحمانیان همچنین از احتمال ممنوع شدن آزمایشات قبل از ازدواج و تعطیلی یک هفته‌ای اصناف به ویژه در بازارهای سرپوشیده خبر داد.

error: Content is protected !!