حضور کارشناسان بهداشتی در حوزه های امتحانی

آبتین حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری امتحانات نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت حضوری، اظهار کرد: بر همین اساس شیوه نامه‌های از سوی وزارت بهداشت و آموزش و پرورش برای این دو نهاد در استان ارسال شد.

وی به برگزاری چندین جلسه برای هماهنگی بیشتر در برگزاری هر چه بهتر آزمون‌ها اشاره کرد و افزود: از همه حوزه‌های امتحانی پیش بینی شده بازدیدهایی توسط کارشناسان بهداشت و حرفه‌ای و مدارس انجام و لیستی ۱۳ گانه تهیه شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه حوزه‌های امتحانی که دارای شرایط لازم بودند شناسایی شدند، اضافه کرد: برای اطمینان از رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در همه زمان‌ها اعم از قبل، حین و بعد از آزمون کارشناسان بهداشت بازدیدهای مستمری انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه در صورت مشاهده موارد مشکوک و علائم در دانش آموزان، این افراد در اتاق ایزوله قرار می‌گیرند، گفت: برای دانش آموزانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و احتمال ابتلاء به کرونا وجود دارد در یک اتاق ایزوله دیگری نگهداری شده و از آنها آزمون گرفته خواهد شد.

حیدرزاده ادامه داد: در هر حوزه امتحانی دو اتاق ایزوله پیش بینی شده است تا در صورت لزوم برای جداسازی موارد مشکوک و دانش آموزان دارای بیماری زمینه‌ای از این اتاق‌ها استفاده شود.

وی از والدین دانش آموزان نیز خواست در صورت حضور در فضای بیرون حوزه امتحانی از تجمع خودداری کرده و به محض خروج دانش آموزان از محل آزمون محل را ترک کنند تا از تجمع دانش آموزان جلوگیری شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به فعال بودند ویروس کرونا در استان، گفت: اکثر شهرستان‌های استان گیلان در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند اما در شبانه روز گذشته ۱۰۰ بیمار جدید نیازمند به بستری در مراکز درمانی استان شناسای شدند.

وی با بیان اینکه حدود ۴۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند، افزود: حال ۹۰ نفر از بیمار وخیم و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

حیدرزاده تأکید کرد: شهروندان همچنان باید دستور العمل های بهداشتی را رعایت و از ماسک استفاده کرده و فاصله فیزیکی در اماکن عمومی و شلوغ را رعایت کنند.

error: Content is protected !!