حمایت از سلامت عشایر با پویش «قصه های خوش کوچ»

داروسازی دکترعبیدی در راستای ارتقاء سطح سلامت هموطنان عزیز عشایر، برای سومین سال متوالی، پویش «قصه های خوش کوچ» را در استان خوزستان برپا کرد. 

به گزارش روابط عمومی داروسازی عبیدی، گروه سلامت محور کوبل در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود، و با شعار «عبیدی، حامی سلامت عشایر» سومین مرحله از پویش «قصه های خوش کوچ» را برای تامین سلامت هموطنان عشایر کوچ نشین در شهرستان مسجدسلیمان –لالی ، استان خوزستان برگزار کرد.

حمایت از سلامت عشایر  با پویش «قصه های خوش کوچ»

محمد جعفریان، رئیس ارتباطات داروسازی دکترعبیدی و مدیر پروژه پویش «قصه های خوش کوچ» در توضیح حضور تیم پزشکی عبیدی در میان عشایر گفت: این کمپین با نام «قصه های خوش کوچ» در سال سوم از برگزاری، با استقرار در میان رشته کوه‌های زاگرس در منطقه «بُن ادب» از شهرستان «لالی» جهت ارائه خدمات اولیه پزشکی و آموزش اصول اولیه بهداشت و سلامت فردی عشایر خوزستان آغاز به‌کار کرد.

وی با اشاره به دلایل حضور داروسازی دکترعبیدی برای حمایت از سلامت عشایر افزود: داروسازی دکتر عبیدی و در راستای ماموریت خود مبنی بر ارتقاء سطح سلامت جامعه و با تمرکز بر عشایر به عنوان بخشی از هموطنان عزیزی که دسترسی محدودی به خدمات پزشکی و درمانی دارند و همچنین تحقق مسئولیت اجتماعی خود از سال ۱۳۹۶ تا به امروز، با شعار «عبیدی، حامی سلامت عشایر» در جهت تامین سلامت هموطنان عشایر فعالیت کرده است. در واقع داروسازی دکترعبیدی با قدمتی بیش از هفتاد سال و با اعتقاد به این نکته مهم که همه انسان‌ها فارغ از سن،‌ جنسیت، قوم،‌ مذهب، نژاد و فرهنگ سزاوار یک زندگی سالم هستند؛ اقدام به برپایی این کمپین سلامت محور کرده است و در تلاش است تا فردایی بهتر و جامعه‌ای سالم‌تر بسازد.

جعفریان درباره مسائل و مشکلات پزشکی که عشایر با آن روبرو هستند گفت: با مشورت های صورت گرفته با سازمان عشایر به این جمع بندی رسیدیم که اصلی ترین مشکلات افراد کوچ نشین کمبود آموزش و آگاهی در حوزه بهداشت فردی، سوء تغذیه کودکان، پایین بودن سطح بهداشت دهان و دندان، مسائل بهداشتی زنان، بیماری‌های عفونی، مشکلات پوستی و بیماری‌های دامی تشخیص داده شد و پس از آن با انتخاب و اعزام تیم پزشکی شامل هفت پزشک متخصص مرتبط با حوزه های ذکر شده و برپایی چادرهای مجهز به تجهیزات پزشکی و دارو در مناطق عشایرنشین استان خوزستان فعالیت‌های درمانی آغاز شد.

مدیر پویش «قصه‌های خوش کوچ» با اشاره به ارائه خدمات پزشکی به عشایر در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: با توجه به رسالت داروسازی دکتر عبیدی که بر اهمیت بهداشت و تلاش برای آموزش و ارتقاء سطح سلامت جامعه و بهبود کیفیت همگان تاکید دارد و با توجه به این نکته که دسترسی عشایر برای رسیدگی به امور درمانی شان اندک است، تیم عبیدی در راستای حمایت اجتماعی اقدام به برپایی چنین کمپینی کرد. در این کمپین حمایتی، بیش از ۴۰۰ نفر از عشایر عزیز کشورمان مورد معاینه و درمان قرار گرفتند و به بیش از ۳۵۰ نفر از زنان و مردان و کودکان آموزش‌های بهداشتی و سلامتی ارائه شد و در ادامه بیش از ۱۰۰ راس دام از ۱۰ گله بزرگ مورد معاینه‌های پزشک متخصص دامپزشک قرار گرفتند.

وی با اشاره به این مطلب که آگاهی رسانی بخش مهمی از رسالت داروسازی دکترعبیدی در مبحث مسئولیت اجتماعی بوده است گفت: آگاه‌سازی و آموزش در حوزه بهداشت عمومی و فردی در جهت بهبود کیفیت زندگی کوچ‌نشینان از اهداف مهم برگزاری کمپین‌های اجتماعی داروسازی دکتر عبیدی است. یکی از بخش‌های کمپین امسال که با استقبال مردم عشایر مواجهه شد؛ بحث آموزش های بهداشت فردی و عمومی بود که این آموزش ها برای کودکان و نوجوانان با اهدای بسته های آموزشی که شامل لوازم ابتدایی برای بهداشت فردی می شد، همراه بود.

لازم به توضیح است برپایی پویش های سلامت محور توسط داروسازی دکترعبیدی در نقاط مختلف کشور همچنان ادامه خواهد داشت.

حمایت از سلامت عشایر  با پویش «قصه های خوش کوچ»

error: Content is protected !!