خانواده ها از حضور در اماکن شلوغ و سفرهای تفریحی خودداری کنند

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مهرزاد لطفی بعد از ظهر یکشنبه در سیصد و پنجاهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، با اشاره به آغاز فصل تابستان، تعطیلات دانش آموزان و روند رو به افزایش آمار مبتلایان، از خانواده‌ها خواست تا ضمن پرهیز از تجمع در اماکن شلوغ مانند مراکز خرید، اماکن گردشگری و تفریحی؛ از مسافرت نیز بپرهیزند.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت و رنگ بندی مناطق مختلف استان و کشور، از مسافرت به دیگر شهرهای استان و کشور با وضعیت نارنجی و قرمز پرهیز کنند.

او با بیان اینکه وضعیت بیماری در استان شکننده و رو به گسترش است، گفت: مدافعان سلامت در مراکز ۱۶ ساعته، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان در وضعیت آماده باش کامل بوده و خدمات سلامت بی وقفه در حال ارائه است.

دکتر لطفی با اشاره به نزدیک بودن زمان برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۰، بر ضرورت حفظ و تأمین سلامت دانش آموزان و دانشجویان تاکید کرده و پیش بینی تمهیدات لازم برای رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری این آزمون را در دستور کار اعضای این ستاد قرار داد.

این مقام مسؤول در دانشگاه با این هشدار که کرونا ویروس در کمین سلامت جامعه است، از مردم خواست تا ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حضور در مراکز خرید، تا حد امکان از تردد غیرضروری در مراکز شلوغ سطح شهر خودداری کنند.

دکتر لطفی ضمن پیگیری آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، بررسی نمودارهای مربوط به جان باختگان کووید ۱۹ در استان و کشور، همچنین پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کرونا ویروس در فارس پرداخت.

error: Content is protected !!