خراسان رضوی، مازندران و گیلان رکوردار سفرهای نوروزی

ولی تیموری سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، گفت: تا امروز یک میلیون ۸۸۰ هزار نفر شب مسافر در مراکز اقامتی مجاز در سراسر کشور اقامت کردند و با احتساب اقامت سه شب در مراکز اقامتی حدود ۶۵۰ هزار مسافر در این مدت به سفر رفتند.

وی با اشاره به کاهش سفر در نوروز ۱۴۰۰ نسبت به تعطیلات عید سال ۹۸ گفت: تا شب نهم فرودین ماه سال ۱۳۹۸، ۵۶ میلیون شب نفر اقامت داشتند و امسال در این دوره زمانی یک میلیون ۸۸۰ هزار نفر شب اقامت داشتند که نشان از کاهش آمار سفر دارد.

تیموری ضریب اشغال مراکز اقامتی در مدت عید را حدود ۳۵/۸ درصد اعلام کرد و گفت: تمام شیوه نامه های بهداشتی در مراکز اقامتی زیر نظر وزارت گردشگری رعایت می ‌شود.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به این که در این مدت ۴ هزارو ۲۰۰ بازدیداز مراکز تحت نظارت گردشگری انجام شده و حتما این روند ادامه دارد، گفت: در این بازدیدها به ۴۰۰ مرکز اخطار کتبی داده شد و ۳۳۰ مرکز نیز به دلیل رعایت مطلوب شیوه نامه های بهداشتی تشویق شدند.

وی با اشاره به مصوبات برای جلوگیری از شیوع کرونا گفت: مراکز اقامتی نیز با یک سوم ظرفیت‌شان، پذیرای مسافران هستند و بازدید میدانی در مدت نشان می دهد شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند. البته اگر مردم شاهد تخلف بودند، می توانند با شماره ۰۹۶۲۹ ستاد مرکزی هماهنگی سفر تماس بگیرند.

شیوع کرونا از سال ۹۸ بیش از هر چیز به صنعت گردشگری آسیب زد. وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضرر صاحبان این مشاغل را تنها در ۹ ماه سال گذشته ۲۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد. دولت تلاش داشت با دو بسته حمایتی بخشی از ضررها را جبران کند،  که البته مورد رضایت فعالان این عرصه واقع نشد. نوروز ۹۹ سفر ممنوع بود؛ امسال اما ممنوعیت وجود نداشت و علاقمندان سفر می توانند با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در شهرهای سفید، آبی و زرد به سفر روند.

error: Content is protected !!