خسارت کرونا به استان های گردشگر پذیر بسیار زیاد است

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واحدی پیش از ظهر سه شنبه در دیدار با استاندار گیلان توجه مسئولان گیلان به مأموریت‌های این وزارتخانه را از مهمترین عوامل موفقیت این استان در این بخش عنوان کرد و گفت: کسب رتبه دوم در حوزه گردشگری، رتبه سوم در صنایع دستی و رتبه چهارم در بخش میراث فرهنگی توسط استان گیلان نشان از تلاش‌ها و اهتمام صورت گرفته است.

جواد واحدی با اشاره به خسارت‌های سنگین کرونا به حوزه گردشگری به ویژه در استان‌های گردشگر پذیر، اظهار کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر سفر به استان‌های کم خطر از هموطنان می‌خواهیم رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

ضرورت توجه به تکمیل پروژه‌های گردشگری در گیلان

استاندار گیلان نیز در این دیدار به آسیب‌های وارده به بخش‌های مختلف جامعه، اقتصاد و معیشت به ویژه حوزه گردشگری در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: امیدواریم با مهار بیماری، رعایت پروتکل‌ها و تزریق واکسن شاهد بازگشایی کامل مشاغل به ویژه در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشیم.

ارسلان زارع با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های متعدد گیلان در سه حوزه مأموریتی این وزارتخانه اشاره و اضافه کرد: مردم گیلان قبل و بعد از اسلام و در دوره معاصر همواره در فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، مذهبی و اقتصادی اثرگذار بوده‌اند که آثار تاریخی برجای مانده از دوران مختلف، گواه این مدعا است.

استاندار گیلان تکمیل زیرساخت‌ها و سرمایه‌های موجود در استان، ثبت ملی و جهانی آثار تاریخی و صیانت و حفاظت از آنها را در ارتباط بیشتر با جامعه جهانی به ویژه گردشگران بسیار مؤثر دانست و افزود: تلاش شده در بهره گیری از مواهب طبیعی و خدادادی بی نظیر گیلان با شناسایی بیشتر ظرفیت‌ها و معرفی به سرمایه گذاران گام برداشته شود.

وی با بیان اینکه در برخی از روستاهای گیلان بیش از ۵۰ درصد اشتغال ساکنان مربوط به بخش صنایع دستی است، ثبت جهانی چادر شب بافی قاسم آباد رودسر با حمایت‌های ملی و استانی را یکی از اقدام‌های مؤثر صورت گرفته عنوان کرد و گفت: این اقدام علاوه بر اینکه مایه مباهات و افتخار برای گیلانیان است؛ موجب استقبال و ابراز علاقمندی مردم در نقاط مختلف کشور و دنیا شده است.

زارع بر ضرورت تلاش مضاعف برای رفع موانع ثبت جهانی شهرک تاریخی ماسوله تأکید کرد و ادامه داد: طرح جامع میراث فرهنگی محور اجرای هر پروژه در این منطقه قرار گرفته چراکه این شهرک تاریخی منطقه‌ای ارزشمند برای جذب گردشگر خارجی محسوب می‌شود و نیازمند حمایت‌های ملی است.

error: Content is protected !!