خطر انتشار گونه‌های جهش یافته کرونا در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، محمودرضا مرادی ظهر امروز در ستاد استانی مقابله با کرونا از ثبات وضعیت کرونایی استان کرمانشاه و در پیش گرفتن سیر نزولی ابتلاء به ویروس کرونا در کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: مردم همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند چرا که ممکن است گونه‌های دیگر این ویروس که جهش یافته‌اند مثل گونه هندی وارد کشور شود.

وی با اشاره به مناسبت‌های مذهبی و سیاسی همچون شب‌های قدر، عید سعید فطر و انتخابات و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، افزود: مراسم و آئین‌های پیش رو از جمله شب‌های قدر، عید فطر و جلسات انتخابات شوراها که به صورت غیررسمی برگزار می‌شود، بسیار نگران کننده است و در صورت عدم توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی عواقب جبران ناپذیری را به دنبال دارد و موجب افزایش مجدد موارد ابتلاء در استان کرمانشاه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: تا کنون بیش از ۲۶ هزار نفر در استان کرمانشاه براساس اولویت‌های ابلاغ شده ستاد ملی مبارزه با کرونا، واکسینه شده‌اند.

وی ادامه داد: بعد از کادر بهداشت و درمان و کسانی که با بیماران سرکار داشتند، جانبازان بالای ۵۰ درصد، سالمندان ساکن در سرای سالمندان، افراد بالای ۸۰ سال، بیماران خاص و مبتلا به سرطان، افراد بالای ۷۵ سال و سایر افرادی که از سوی ستاد ملی کرونا واجد شرایط دریافت واکسن کرونا هستند، واکسینه خواهند شد.

error: Content is protected !!