خیز کرونا در خراسان جنوبی/ سه شهرستان نارنجی شد

محمد دهقانی فیروزآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به افزایش میزان شیوع کرونا در استان اظهارکرد: با ادامه روند فعلی شیوع کرونا در روزهای آینده شاهد وضعیت قرمز برخی شهرستان های استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه شهرستان های بیرجند، فردوس و قاین هم اکنون در وضعیت نارنجی شیوع قرار گرفته اند، عنوان کرد: سایر شهرستان های استان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی ۸۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و بیان داشت: طی شبانه روز گذشته ۲۰۱ آزمایش کرونا در استان انجام شده است.

دهقانی با بیان اینکه از موارد مثبت ۱۵ نفر در بیمارستان های استان بستری شده اند، تصریح کرد: هم اکنون ۲۰۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه ۷۸ نفر مبتلای قطعی به کرونا در بیمارستان های استان تحت مراقبت هستند، گفت: ۱۶ نفر از بیماران در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که حال یک نفر از آنها وخیم است.

دهقانی با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته یک مورد فوتی جدید کرونا در استان داشته ایم، افزود: شمار فوتی های این بیماری در استان به ۷۷۱ نفر رسیده است.

error: Content is protected !!