داروهای کرونا در ۵۰ داروخانه منتخب شهر کرمانشاه توزیع می‌شود

قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به کمبود داروهای کرونا در کرمانشاه طی هفته‌های اخیر، در پیک پنجم کرونا داروهای این بیماری در ۵۰ داروخانه منتخب شهر کرمانشاه توزیع می‌شود.

وی افزود: در هر یک از شهرستان‌های استان نیز یک داروخانه برای توزیع داروهای کرونا مشخص شده است و ۳۰ تا ۴۰ داروخانه روزانه که نزدیک مطب متخصصان عفونی، داخلی و ریه قرار دارند برای سهولت دسترسی بیماران، داروهای کرونا را توزیع می‌کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به راه اندازی مراکز بستری موقت برای بیمارانی که طبق نظر پزشک معالج نیاز به تزریق رمدسیویر دارند، اما نیاز به بستری ندارند، گفت: این مراکز بستری موقت در بیمارستان‌های گلستان، امام رضا (ع) و ارتش راه اندازی شده است.

وی با اشاره به ممنوعیت فروش داروهای کرونا در بازار آزاد، افزود: تا کنون توزیع داروی کرونا خارج از شبکه رسمی نداشته ایم و با نظارت‌های مستمر، داروهای بیماران کرونایی تنها در داروخانه‌های منتخب توزیع می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشترین دارویی که برای بیماران سرپایی تجویز می‌شود قرص فاویپیراویر است که تحویل داروخانه‌های منتخب می‌شود.

وی ادامه داد: برای بیماران بستری نیز داروی رمدسیویر کاربرد بیشتری دارد که در بیمارستان‌ها و مراکز بستری موقت موجود است و استفاده می‌شود.

error: Content is protected !!