دارچین ضد ویروس کرونا

دارچین ضد ویروس کرونامتخصص طب سنتی گفت: دارچین ضد ویروس کرونا است.

به گزارش رکنا، نعمت الله مسعودی، متخصص طب سنتی اظهار داشت: چوب دارچین از درخت دارچین گرفته می‌شود که معمولا بومی هند است اما در سیستان و بلوچستان نیز وجود دارد. اکنون ماده‌ای ‌به شکل حلقوی در بازار است که شبیه دارچین است اما دارچین بریده بریده شکل است.

وی ادامه داد: مقوی کبد است؛ یعنی برای درمان تقویت کبد می‌توانیم از چوب دارچین در غذاها استفاده کنیم. گرم و خشک بوده و ماندگاری آن زیاد است؛ البته باید دقت کنیم تا اگر قصد خرید از عطاری‌ها را داریم، برخی که دارچین را بیرون از مغازه می‌گذارند و آفتاب می‌خورد، باعث کم شدن خاصیت آن می شود.

این متخصص طب سنتی خاطر نشان کرد: اگر دارچین را جلوی نور قرار ندهیم تا ۱۵ سال می‌توانیم آن را استفاده کنیم؛ ضمن اینکه برای انواع عفونت‌ها بسیار خوب است. اکنون موضوع ویروس کرونا مطرح است و دارچین برای این عفونت و ویروس بسیار مفید است و می‌توانیم آن را در دهان گذاشته و مزه مزه کرده یا به صورت دمنوش استفاده کنیم.

مسعودی بیان داشت: سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و مزه مزه کردن آن باعث از بین بردن بوی بد دهان می‌شود. حکما استفاده از دارچین را به عنوان سرمه نیز نام برده‌اند؛ البته به دلیل اینکه طبع گرم دارد، توصیه می‌شود افراد گرم مزاج مانند جوانان که مستعد جوش زدن بدن بوده و کبد گرم دارند، استفاده نکنند.

وی یادآور شد: افراد مسن که مزاج و کبدشان سرد شده و قوت هضم آنها کم است می‌توانند استفاده کنند؛ افراد دارای میگرن باید کمی مراقب باشند؛ چرا که ممکن است در برخی افراد شدت میگرن را زیادتر می‌کند.

این متخصص طب سنتی خاطر نشان کرد: از روغن دارچین نیز می‌توانیم استفاده کنیم؛ به ویژه برای افرادی که دارای رعشه، پارکینسون و ضعف قوه اعصاب هستند بسیار مفید است؛ به این شکل که روغن را ماساژ دهند.

مسعودی ابراز داشت: پایین آورنده قند خون است و به دلیل اینکه تبع گرم دارد و افراد دیابتی معمولا سرد هستند، افراد دارای قند خون بالا با مشورت پزشک خود مقداری دارچین را در غذا مصرف کنند.

وی متذکر شد: مصرف دارچین به شکل متناوب عیب ندارد اما به طور مداوم بیماری زاست. کم نیستند افرادی که در سن جوانان بوده و زیاد مصرف می‌کنند و این کار باعث بیخوابی و عصبانی می‌شوند و یا در برخی ایجاد جوش شده و اگزما را تشدید می‌کند.

این متخصص طب سنتی افزود: توصیه می‌کنیم همراه با غذاهایی که هضم سختی دارند؛ مانند کله پاچه استفاده شود.

error: Content is protected !!