دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ۳۱ بیمار جدید کرونایی بستری کرد

به گزارش ایرنا، نوید دانایی روز شنبه به رسانه ها افزود: ۳۱ بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند.

وی درباره آخرین آمار شیوع کرونا  بیان کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۳۶۳۲۷ مورد مثبت کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شدند.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته از بیست و نهم الی سی ام مرداد ماه سال جاری بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۱ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع کرونا تاکنون به هشت هزار و ۴۲۲ نفر رسید و ۲۷ هزار و ۹۰۵ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به ۷۱۱۸ نفر رسید.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: طی مدت ۲۴ ساعت گذشته ۵۴۴ بیمار کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۱هزار و ۳۵۴ نفر رسید.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، از دیروز جمعه  تا امروز شنبه ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۴ هزار و ۱۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۶۶۶ نفر از آنها بستری شدند.

تا کنون ۱۶ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۲۵۷ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۵ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۲۵۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۲ میلیون و ۷ هزار و ۵۱۴ دُز رسید.

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونای استان، شهرستان‌های سمنان، سرخه، شاهرود و دامغان قرمز تیره، شهرستان‌ گرمسار قرمز و شهرستان‌های مهدیشهر، میامی و آرادان نارنجی کرونایی هستند.

error: Content is protected !!