دانشگاه علوم پزشکی تهران: انتقال ویروس کرونا از طریق زخم گزارش نشده

محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گویند تاکنون هیچ موردی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق زخم گزارش نشده است و شواهدی در این زمینه وجود ندارد. با توجه به این که ویروس کرونای جدید یک عامل بیماری‌زای تنفسی است می‌توان با رعایت نکات بهداشتی، رعایت فاصله فیزیکی و شستشوی منظم دست‌ها از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

به گزارش ایسنا، محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در مطلبی به این پرسش پاسخ داده‌اند که آیا ویروس کرونای جدید از راه زخم وارد بدن می‌شود؟

در این مطلب آمده است: پوست، یکی از سدهای دفاعی موثر در برابر عوامل عفونی از جمله ویروس‌ها است اما زمانی که پوست در اثر عوامل همچون زخم، خراش و سوختگی انسجام خود را از دست بدهد، راه ورود میکروارگانیسم‌ها به درون بدن باز می‌شود. علاوه بر این نیاز است ویروس‌ها به مقدار کافی در محل وجود داشته باشند و سلول‌های موجود در آن ناحیه، گیرنده ویروس را داشته باشند تا ویروس بتواند وارد آن‌ها شده و رشد و تکثیر پیدا کند.

محققان می‌گویند: طبق اطلاعات موجود، گیرنده ویروس کرونا در سطح سلول‌های ریه، سرخرگ، قلب، کلیه و روده کوچک وجود دارد و شواهدی از وجود این گیرنده بر سطح سلول‌های بافت پوششی پوست و سلول‌های خونی وجود ندارد.

با توجه به بررسی گزارش‌های ارائه شده توسط سازمان جهانی بهداشت در مورد روش‌های انتقال و ورود این ویروس به بدن، هیچ اطلاعات و مدرکی مبنی بر احتمال ورود این ویروس از طریق زخم به بدن وجود ندارد. از آن جایی که ویروس کرونای جدید یک عامل بیماری‌زای تنفسی است می‌توان با رعایت نکات بهداشتی، رعایت فاصله فیزیکی و شستشوی منظم دست‌ها از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

error: Content is protected !!