دانشگاه علوم پزشکی سمنان ۴۶ درصد از جمعیت زیر پوشش را واکسینه کرد

به گزارش ایرنا، نوید دانایی روز پنجشنبه به رسانه ها افزود: تاکنون ۲۳۳ هزار و ۷۳۷ دز واکسن کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تزریق شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی  استان سمنان بیان کرد: روند واکسیناسیون کرونا بر اساس دریافت محموله های دریافتی در استان با روند مطلوبی در حال پیشرفت است.

وی درباره آمار مبتلایان به کرونا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه افزود: ۷۸ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بستری شدند.

دانایی ادامه داد: روند ابتلا به کرونا در خیز پنجم ادامه دارد و رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچنان باید مهمترین دغدغه مردم باشد.

وی با بیان اینکه روند ابتلا به کرونا اکنون در خیز پنجم در استان سمنان روند نزولی دارد، تاکید کرد: تا واکسیناسیون کامل جمعیت و تا قطع نشدن زنجیره انتقال، شیوع کرونا در جامعه ادامه می یابد و تنها راهکار هر شهروند برای محافظت از خود در برابر کرونا رعایت موارد بهداشتی مورد تاکید است.  

وی با اشاره به پیش بینی برای ارایه آموزش ها در سال تحصیلی جدید در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، گفت: بخشی از دروس یعنی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد به صورت عملی در فضای دانشگاه ارایه می شود و در این بخش آموزش به دانشجویان به صورت حضوری خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: تصمیم گیری درباره شکل ادامه آموزش به دانشجویان حوزه علوم پزشکی منطبق با مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا پیش خواهد رفت.

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی سامانه ماسک وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی، شهرستان شاهرود در وضعیت قرمز، شهرستان‌های سمنان، دامغان، آرادان، مهدیشهر و گرمسار در وضعیت نارنجی، و شهرستان‌های میامی و سرخه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

error: Content is protected !!