دانش آموزان آذربایجان غربی دز اول واکسن کرونا را دریافت می کنند

جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح روند واکسیناسیون عمومی و واکسیناسیون دانش آموزان استان اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا اواسط مهر تمام دانش آموزان استان دز اول را دریافت کنند تا دو هفته بعد از واکسیناسیون دانش آموزان حضوری به مدارس بروند.

وی با بیان اینکه به تمامی شبکه‌های بهداشت اعلام کردیم حتماً یک واحد خودرویی داشته باشند، افزود: مراکز مورد نظر برای واکسیناسیون در حال حاضر در شهرستان‌های ارومیه، سلماس، اشنویه، مهاباد، بوکان و شاهین دژ راه اندازی شده است و در ارومیه در تلاش هستیم مرکز چهارم را هم راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه در بحث واکسن کرونا، بسیج ملی واکسیناسیون انجام می‌شود و همه باید همکاری کنند چرا که بهترین راه ایمنی زایی در جامعه است، گفت: واکسیناسیون دانش آموزان متولد اول مهر ۸۲ تا اول مهر ۸۳، ۱۷ ساله‌ها آغاز شده فقط اجرایی شدن باید در سامانه ثبت نام کنند.

آقازاده عنوان کرد: دانش آموزان ۱۸ سال به بالا هم در کل استان برای دریافت نوبت واکسن در سامانه ثبت نام کنند، اگر افرادی ناتوان از ثبت نام هستند همکاران شبکه بهداشت و پایگاه‌ها آماده همکاری در این زمینه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه روند واکسیناسیون دانش آموزان به صورت جهادی انجام می‌شود، ادامه داد: در روزهای آینده سعی می‌کنیم اکثریت گروه هدف بالای ۱۲ سال واکسینه بشوند باید دز دوم را بگیرند بعداً ایمنی ایجاد می‌شود

آقازاده افزود: استان همچنان در حالت قرمز است و افرادی که واکسن زدند یا نزدند حتماً خود مراقبتی، استفاده از ماسک و اجتناب از تردد بی مورد را مورد توجه قرار دهند چرا که در غیر این صورت با طغیان بیماری مواجه خواهیم بود.

error: Content is protected !!