درمان با آنتی بادی‌های مونوکلونال خطر مرگ ناشی از کرونا را کاهش می‌دهد

 به گزارش روز جمعه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، آنتی‌بادی‌های مونوکلونال یا پادتن‌های تک‌دودمانی نوعی از آنتی‌بادی‌ها هستند که در آزمایشگاه‌ها برای مقاصد تحقیقاتی یا برای درمان بیماری‌ها تولید می‌شوند.

داده های این مطالعه نشان داد تنها بیش از ۱۷ درصد از آمریکای هایی که به دلیل ابتلا به نوع شدید کرونا درمان با این آنتی بادی ها را دریافت کرده بودند نیاز به بستری شدن در بیمارستان پیدا کردند.

این  در حالی است که ۴۳ درصد از بیمارانی که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند و آنتی بادی های مونوکلونال دریافت نکرده بودند به درمان در بیمارستان نیاز پیدا کردند.

علاوه براین بیش از چهار درصد از بیماران مبتلا به کرونا که تحت این درمان قرار نگرفته بودند در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری شدند و حدود سه درصد نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند. 

اما هیچ یک از بیمارانی که آنتی بادی های مونوکلونال دریافت کرده بودند در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری نشدند و هیچ کدام از آنها بر اثر کرونا جان خود را از دست ندادند.

محققان می گویند هیچ دلیلی وجود ندارد که تصور کنیم اگر این داروها را برای افراد مبتلا به کووید-۱۹ زود و به طور موثر استفاده کنیم تاثیری نخواهد داشت.   

در این مطالعه درمان ها در عرض یک یا سه روز پس از مثبت شدن تست های کرونای افراد شرکت کننده در مطالعه و معمولا در عرض دو روز از شروع علائم ارائه شد.

همه شرکت کنندگان واکسینه نشده بودند؛ زیرا این مطالعه در اوایل سال میلادی جاری که واکسن های کرونا بطور گسترده در دسترس نبودند، انجام شد.

مطالعات نشان داده اند اگر درمان فرد آلوده به عفونت با آنتی بادی های مونوکلونال قبل از بروز علائم شدید عفونت ارائه شود، از پیشرفت عفونت به بیماری جدی جلوگیری می شود. 

بر اساس این یافته ها ، سازمان غذا و دارو مجوز استفاده اضطراری برای چندین آنتی بادی مونوکلونال ، از جمله REGEN-COV پرکاربرد ، تولید شده توسط Regeneron ، برای درمان COVID-۱۹ را صادر کرده است

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفند ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام کرد.

در ماه های گذشته جهش ویروس کرونا در انگلیس، بزریل، هند و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

error: Content is protected !!