درمان خانگی معده درد | درد معده رو اینجوری آروم کنید….

درمان خانگی معده درد درد معده رو اینجوری آروم کنید

درمان خانگی معده درد درد شکم و معده از جمله دردهایی است که مانع ما از انجام فعالیت های روزمره می شود شما هم ممکن است با خیل عظیمی از داروها و درمان هایی آشنا باشید که بی فایده هستند اما در این مقاله به شرح چند راه حل برای درمان سریع و بدون عوارض معده درد اشاره شده است که با هم می خوانیم

۱٫دوش آب گرم بگیرید


اغلب افراد مبتلا به حالت تهوع یا درد شکمی عمدتا نیاز به تحرک روده دارند. قبل از اینکه هر چیز دیگری را امتحان کنید، سعی کنید چند دقیقه صبر کنید، زانو بزنید و زانوی خود را به سینه خود بچسبانید. این موقعیت به طور طبیعی حرکت روده را بدون استرس بی مورد تقویت می کند.


سعی نکنید تحرک روده را با فشار یا زور زدن انجام دهید. نیروی نامناسب می تواند عوارض جدی نظیر هموروئید داشته باشد.


اگر خون در روده یا مدفوع شما باشد، باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید، این مورد هماتوشیزی و هماتومیسم است.



۲. کیسه آب گرم معده خود را گرم کنید


گرم کردن معده شما می تواند کمک کند که ماهیچه هایتان را شل کنید و هر گونه تنگی یا گرفتگی را کاهش دهید. از یک بطری آب گرم، کمپرس گرم مایکروویو یا پتو الکتریکی استفاده کنید و آن را به مدت چند دقیقه روی معده بگذارید.


اگر هیچ یک از ابزارهای ذکر شده در بالا را نداشته باشید، یک بالش یا جوراب تمیز با برنج پر کنید و برای یک یا دو دقیقه در مایکروویو بگذارید.



۳. سعی کنید بدنتان را در حالتی قرار دهید تا …


اختلالات خفیف اغلب می تواند با آزاد شدن گاز ذخیره شده در معده و روده شما برطرف شود. شما می توانید با دست به بدن خود در انجام سایر تمرینات مشابه ساده کمک کنید.


به عنوان مثال، به پشت دراز بکشید با بالا نگه داشتن پاهایتان و یا زانوهای خود را به سینه بفشارید در حالی که به آرامی در حال تکان خوردن هستید. بالا بردن پاها فشار ناحیه شکمی را کاهش می دهد، گاز را آزاد می کند و احساس ناراحتی را از بین می برد.



۴. اگر برایتان ممکن است، بالا بیاورید


اگر به طور جدی حالت تهوع دارید، بدن شما به شما می گوید که نیاز به استفراغ دارد. این اقدام ناخوشایند ممکن است بدترین سناریو به نظر برسد، اما در واقع این روش بدن شما برای از بین بردن باکتری ها، ویروس ها و مواد غذایی است که موجب ناراحتی می شوند. اگر بیش از چند روز استفراغ ادامه داشته باشد، به پزشک مراجعه کنید، زیرا ممکن است یک حالت اساسی جدی را نشان دهد.


اگر شما حالت تهوع دارید اما نمی توانید استفراغ کنید، بعضی از کراتین ها را استفاده کنید و یا برخی از دستبندهای مغناطیسی ضد تهوع که حالت تهوع شما را کاهش میدهد را امتحان کنید.


استفراغ می تواند به سرعت باعث کمبود آب بدن شود، بنابراین اگر بیش از یک بار استفراغ کردید نوشیدنی های ورزشی الکترولیت مکمل بنوشید. اینها سدیم و پتاسیم را در بدن شما دفع می کند که برای مبارزه با بیماری لازم است.



۵.در وان آب گرم بخوابید


خود را در آب گرم غوطه ور کنید تا گردش خون خود را افزایش دهید و ماهیچه هایتان را آرام کنید. این می تواند درد شکم را کاهش دهد و همچنین به کاهش استرس های تجربه شده کمک کند. حداقل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در حمام بمانید و یک یا دو فنجان نمک Epsom را اضافه کنید تا از التهاب جلوگیری کنید .



۶- شکم خود را ماساژ دهید


درد شکم ممکن است ناشی از انقباض ماهیچه ای باشد. شما می توانید با ماساژ ملایم آن را کاهش دهید: فشار ضعیف را به قسمت های مختلف معده و پشت خود اعمال کنید. تمرکز بر ناحیه ای است که به خصوص دردناکند اما بیش از حد فشار یا مالش ندهید .


در حال ماساژ دادن، بر تنفس از طریق بینی و خروج آن از دهان تمرکز کنید. تنفس عمیق می تواند به شما کمک کند تا ماهیچه های خود را شل کنید و از درد خلاص شوید.



۷. می توانید از داروهای بدون عوارض برای معده درد استفاده کنید


داروهای بدون نسخه در دسترس برای رفع تهوع، سوء هاضمه و گرفتگی عضلانی وجود دارد. شما نمیخواهید به این داروها متکی باشید، اما مصرف متوسط آن به طور کلی ایمن و موثر است. دستورالعمل های دوز دارو را دقیقا دنبال کنید و از داروساز خود برای راهنمایی های اضافی یا هشدارهایی که برای دارو خاصی که شما میخواهید بخرید بپرسید.


برای سوء هاضمه، داروهای حاوی بیسموت یا کربنات کلسیم را مصرف کنید، مثل یک کت شکم درد و تهوع را با کمترین و یا بدون عوارض جانبی کاهش میدهد.


اگر بعد از مصرف بیسموت درد ادامه پیدا کند، به جای آسپرین یا ایبوپروفن، یک داروی با دوز کم استامینوفن مصرف کنید. فقط مطمئن شوید که این دارو را بیش از حد مصرف نکنید زیرا ممکن است در نهایت منجر به آسیب کبدی شود.



درمان خانگی برای درد معده


۱- آلو سیاه یا سایر مواد غذایی با فیبر زیاد را مصرف کنید


یک علت شایع درد شکم، یبوست است: بدن شما نیاز به تحرک روده دارد، اما چیزی سد یا مانع این حرکت است. شما می توانید با خوردن یا نوشیدن اقلام غنی از فیبر مانند آلو، بلوط یا کلم بروکلی، یبوست را کاهش دهید. آلوچه ها بسیار تاثیر گذارند زیرا حاوی سوربیتول ملین طبیعی و همچنین بسته ی ماده مشتق شده فیبر کامل هستند.


اگر پس از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی غنی از فیبر، یبوست همچنان ادامه یابد، یک ملانین خفیف مانند پودر محلول در آب یا چای حاوی سنزاید را امتحان کنید.


یک فنجان قهوه همچنین می تواند عضلات دستگاه گوارش شما را تحریک کند و باعث تحرک روده شود. این کار را در تمام طول روز انجام ندهید. قهوه یک دیورتیک طبیعی ست، بنابراین مصرف بیش از حد آن می تواند باعث کم شدن آب بدن و یبوست شود.


آب چغندر به خوبی به تحرک روده کمک می کند و آن را فعال میکند. یک لیوان کوچک در صبح و یک لیوان کوچک در بعد از ظهر برای کمک به یبوست بگیرید.



۲. از دمنوش های گیاهی مانند(نعناع، بابونه یا چای زنجبیل) برای درد معده استفاده کنید


مطالعات نشان داده اند که این سه گیاه می توانند به کاهش تهوع و ناراحتی شکم کمک کنند. زنجبیل هضم را تنظیم می کند، در حالی که نعناع و بابونه می تواند به طور ویژه مسکن گرفتگی عضلات باشد.


شما همچنین می توانید برگ نعناع آب پز بخورید و یا آب زنجبیل بنوشید به جای نوشیدن چای ساخته شده از این گیاهان. برای ساختن آب زنجبیل، چند قطعه زنجبیل را در آب گرم، خیسانده و فشار قرار دهید.



۳. آب و جوش شیرین می تواند دردتان را تسکین بخشد


بیشتر آنتاسیس های ضد بارداری جوش شیرین به عنوان مواد اولیه آنها هستند، بنابراین دفعه بعد به فروشگاه نرفته و آنتی اسیدهای خود را در خانه تهیه کنید. یک قاشق غذا خوری را در یک لیوان آب گرم ریخته و آن را به آرامی بنوشید.


هر چند ساعت یکبار این روند را تکرار کنید تا ناراحتی یا تهوع شما فروکش کند.



۴. سرکه سیب را فراموش نکنید


بر خلاف سرکه معمولی سفید، سرکه سیب ، تهوع را با جذب مواد مغذی ناخواسته در معده تسکین می دهد. دو تا سه قاشق غذا خوری آن را در یک لیوان آب گرم بریزید. اگر طعم و مزه آن شما را ناراحت کند، می توانید هر چند ساعت بخورید تا حالت تهوع از بین رود.


سرکه سیب طبیعی غیر پاستوریزه به وضوح حاوی ” the mother ” است. این بدان معنی است که حاوی آنزیم های خام و باکتری هایی که برای سلامت روده مفید هستند است.



۵. آب آلوئه ورا بنوشید


نشان داده شده که آب آلوئه ورا درد های شکمی را کاهش می دهد. همچنین برای کمک به یبوست و سوء هاضمه نیز مناسب است. این محصول انحصاری در انبارهای ویژه و فروشگاه های بهداشتی مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد، اما محبوبیت آن در سال های اخیر افزایش یافته است.



رسانه دکتر سلامت

error: Content is protected !!