درمان های خانگی سرفه به پیشنهاد پروفسور “راسل”

در این مطلب با کمک جدیدترین تحقیقات مجلات پزشکی معتبر دنیا، به زبان ساده علل اصلی و بهترین راههای درمان خانگی سریع سرفه شدید را به شما آموزش می دهیم. ضمنا روش هایی موثر از زبان پروفسور راسل یکی از بهترین پزشکان داخلی دنیا را در اختیارتان قرار می دهیم.

علل سرفه شدید در بزرگسالان

سرفه کردن می تونه خواب تون رو به هم بزنه و باعث بشه که احساس بدی داشته باشید. سرفه ی مداوم، حتی بدون هیچ نشانه ای، می تونه جدی باشه و شما باید با پزشک تماس بگیرید. با این حال، درمان های خانگی می تونن برای جلوگیری از سرماخوردگی و سرفه مفید باشن.

چرا سرفه می کنید؟ دکتر استفان راسل از دانشگاه آلاباما میگه که اغلب سرفه ها ناشی از گرفتگی بینی ست. به این بیماری، معمولا آبریزش از عقب بینی میگن و منجر به سوزش میشه و شما سرفه می کنید تا اون سوزش برطرف بشه. علل شایع سرفه عبارتند از:

  •  آسم
  • التهاب شدید
  • رفلاکس معده (سوزش معده)
  • سینوزیت

با رفلاکس معده، اسید معده به مری میچسبه و یا مزه تلخی رو در دهان و یا گلو ایجاد می کنه. هم چنین، می تونه علائم زیر رو ایجاد کنه:

  • آسم
  • سرفه
  • مشکل در بلعیدن
  • سوزش معده
  • درد قفسه سینه
  • گرفتگی حنجره

آسم، رایج ترین علت سرفه ست. آسم، با سرفه همراه هست. عفونت های تنفسی و تمرینات ورزشی، بیماری آسم رو شدت میدن. تا زمانی که حمله ی آسم رخ بده، ممکنه متوجه نشده باشید که ریه ها چطور درگیر هستن.

درمان های خانگی برای سرفه شامل انواع مختلفی از خوراکی هاست که می تونید در آشپزخانه تون پیدا کنید مثل عسل و لیمو در چای داغ. هم چنین نوشیدن زیاد مایعات، آب، آب میوه و چای بدون کافئین ممکنه به کاهش خلط و تسکین گلودرد کمک کنه.

به کودکان ۲ سال به بالا که عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی داشتن که منجر به سرفه میشد، ۲ قاشق چای خوری عسل موقع خواب داده شد. تحقیقی که در آگوست ۲۰۱۷ در یکی از نشریات آمریکای شمالی منتشر شد، نشون داد که عسل به عنوان درمان خانگی برای سرفه به کار میره. عسل نه تنها سرفه های شبانه رو کاهش داد بلکه همچنین خواب رو بهبود بخشید. عسل، تقریبا ارزان هست (البته الان دیگه نه) و ارزشش رو داره که این معجون رو در کودکان بالای ۲ سال امتحان کنید.

براساس تحقیق جدیدی که در جولای ۲۰۱۷ در ژورنال پزشکی بالینی منتشر شد، نتیجه گرفته شد که نوشیدن قهوه باعث کاهش ابتلا به آسم میشه. در واقع، نوشیدن قهوه با عسل طبیعی یک درمان موثر برای سرفه های مداوم بود.

به گفته دکتر راسل، عفونت خاص مثل سیاه سرفه هم می تونه باعث سرفه بشه. خب، حالا از این موضوع بگذریم که چه چیزی باعث سرفه میشه، اینجا چند درمان خانگی ساده برای سرفه وجود داره.

روش پیشنهادی ما (کلیپ زیر)

۱-عسل و لیمو

درمان های خانگی سرفه به پیشنهاد پروفسور

راسل میگه: مایعات داغ با لیمو و عسل می تونن سرفه های موتاه مدت و طولانی مدت مفید رو درمان کنن. از آب گرم و یا چای داغ استفاده کنید و عسل و لیمو رو هم بهش اضافه بکنید. فایده این درمان خانگی اینه که برخلاف داروهای سرفه، شما می تونید هر زمانی، به هر اندازه ای که نیاز داشتید ازش استفاده کنید. راسل هشدار میده که ” نباید به کودکان زیر ۱ سال این دارو رو بدین، حتی برای اینکه به اونا کمک کنید که سرفه نکنن.”

۲- بخور پیاز

درمان های خانگی سرفه به پیشنهاد پروفسور

بسیاری از افراد چند دقیقه بعد از خرد کردن پیاز شروع به گریه کردن می کنن. راسل میگه: “اما بخور یک عدد پیاز به شما کمک می کنه که سرفه رو درمان کنید “. قبل از اینکه به رختخواب برید، یک عدد پیاز رو به چهار قسمت ببرید و اونو در یک بشقاب کنار تخت خواب تون بزارید. راسل میگه که این درمان خانگی برای کودکان هم استفاده میشه.

۳- رطوبت

درمان های خانگی سرفه به پیشنهاد پروفسور

اگر تا به حال متوجه بهبود سرفه تون بعد از دوش آب گرم و یا حمام بخار شدین، پس میتونید به ارزش رطوبت پی ببرین. هوای مرطوب باعث کاهش التهاب و سرفه میشه. شما می تونید این درمان خانگی رو در حمام بخار و یا با استفاده از بخور ایجاد کنید. یادتون باشه دستگاه بخور رو به خوبی تمیز کنید، چون اجتناب از انجام این کار، خودش باعث تشدید سرفه میشه.

۴- قرص زینک ( کاهش خارش گلو)

درمان های خانگی سرفه به پیشنهاد پروفسور

مصرف قرص های زینک یا قرصهای کاهش سرفه می تونه به تسکین خارش مداوم سرفه کمک کنه. شکلات سفت می تونه همین تاثیر رو داشته باشه. بهترین طعم رو انتخاب کنید. برخی تحقیقات نشون میدن که مصرف قرص های زینک ممکنه سرفه رو کاهش بده. این قرص ها تنها در صورتی موثر هستن که به میزان کافی ازشون استفاده بشه و تنها تعداد کمی از قرص های زینک در بازار حاوی ۱۸ میلی گرم مواد معدنی هستند.

۵- فلفل قرمز

درمان های خانگی سرفه به پیشنهاد پروفسور

بسیاری از افراد از فلفل تند یا غذاهای تند به عنوان درمان های خانگی برای سرفه استفاده می کنن؛ اما برای بعضی افراد، غذاهای تند می تونه سرفه رو افزایش بده. راسل میگه: ” این موضوع به علایق شخصی مربوطه “، من نمیخوام وقتم رو صرف فکر کردن راجع به این موضوع کنم. در ادامه میگه، ” اما فلفل تند می تونه بخشی از رژیم غذایی سالم باشه که می تونه برای سلامتی تون مفید باشه.”

۶- آب نمک غرغره کردن

درمان های خانگی سرفه به پیشنهاد پروفسور

یکی از قدیمی ترین درمان های خانگی برای گلو درد هست و ممکنه به تسکین درد، از بین بردن خلط و کاهش تورم کمک کنه. به طور معمول، نصف قاشق چای خوری نمک در یک فنجان آب گرم حل کنید. محلول آب نمک بعد از غرغره کردن باید دور ریخته بشه و نباید دوباره ازش استفاده کرد. گاهی اوقات برای درمان سوزش گلو توصیه میشه که آب نمک رو به مدت یک ساعت غرغره بدین.

۷- مایعات

با نوشیدن مایعات، جلوی کمبود آب بدن رو بگیرین. برخی افراد، مایعات گرم و برخی، مایعات سرد رو ترجیح میدن که میتونه به تسکین التهاب کمک کنه. مایعات داغ مصرف نکنید، چون ممکنه سوزش گلو رو افزایش بده. آب، همیشه یک انتخاب خوبه، اما در اینجا دو گزینه ی دیگه وجود داره که می تونید در نظر بگیرید:

نوشیدنی آب لیمو: یک قاشق چای خوری آب لیمو و یا سرکه سیب، یک قاشق چای خوری فلفل قرمز، یک قاشق چای خوری عسل و یک چهارم قاشق چای خوری زنجبیل تازه رنده شده رو با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید.

چای: یک فنجان چای داغ سیاه میتونه مانع از سوزش گلو بشه. چای سیاه، حاوی ترکیباتی ست که ممکنه باعث کاهش تورم بافت ها بشه.
بعضی از افراد ممکنه دو بار در روز چای سیاه بنوشن یا چندین بار در روز چای سیاه غرغره بدن.

منبع: سایت سالم زیبا

error: Content is protected !!