درگیری کرونایی در روستاهای فریدونکنار بیشتر از مناطق شهری است

ناصر بزرگیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ۱۰۷ بیمار کرونایی در شهرستان در قرنطینه خانگی هستند که بیش از نیمی از این تعداد متعلق به مناطق روستایی است.

وی با بیان اینکه در هفته اخیر روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ افزایشی شده است ، ادامه داد : ۲۸ بیمار کرونایی  در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان بستری هستند که ۶ نفر از آنها به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

مدیر شبکه بهداشت فریدونکنار علت اصلی تغییر رنگ این شهرستان را  همجواری با شهرستان های قرمز دانست و عنوان کرد : شهرهای آمل و محمودآباد که در همجواری فریدونکنار هستند در هفته های اخیر در وضعیت بسیار پرخطر کرونایی قرار  گرفتند و تغییر رنگ در فریدونکنار دور از انتظار نبود.

وی افزود : مردم شهرستان فریدونکنار بیشترین مراودات را با شهرستان آمل از نظر کاری و ارتباط خانوادگی دارند و این ارتباط  سبب قرمز شدن رنگ کرونایی این شهرستان شده است.

بزرگیان برگزاری مراسم تجمعی از جمله عروسی را یکی دیگر از عوامل موثر در قرمز شدن فریدونکنار دانست و گفت : امیدواریم با اعمال محدودیت های مربوط به شهرهای قرمز و بسته شدن تالارهای پذیرایی ، وضعیت کرونایی در این شهرستان ثابت شود.

وی بر اجرای کامل پروتکل های بهداشتی در مشاغل سطح یک تاکید کرد و افزود : متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در سوپرمارکت ها و خوارو بار فروشی ها حدود ۱۰ درصد نسبت به هفته های گذشته کاهش یافته است.

مدیر شبکه بهداشت فریدونکنار از شهروندان خواست تا به منظور کنترل شیوع کرونا از تجمعات خانوادگی پرهیز کنند و دراماکن عمومی  از ماسک استفاده کنند تا شهرستان از وضعیت قرمز خارج شود.

شهرستان فریدونکنار در تاریخ ۱۵ تیر ماه با ورود گونه دلتای ویروس کرونا به مازندران از وضعیت زرد به نارنجی تغییر رنگ داد و پس از آن بعد از گذشت ۷۲ ساعت از وضعیت نارنجی به رنگ قرمز کرونایی به معنای بسیار پرخطر درآمد.

در حال حاضر از ۲۲ شهرستان مازندران ۱۳ شهرستان در وضعیت قرمز و ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

براساس آخرین آمار علوم پزشکی مازندران و بابل نیز هم اکنون یک هزار و ۴۷ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

error: Content is protected !!