در طول روز باید چه مقدار آب نوشید

نوشیدن آب کافی برای سلامت کامل بدن انسان ضروری است.۷۰ درصد از وزن بدن ما را آب تشکیل می دهد.

به گزارش ایلنا، ماده اصلی تشکیل دهنده خون و سایر مایعات حیاتی بدن است. آب، کارکردهای بسیاری در بدن دارد از جمله حفظ تعادل الکترولیت و فشار خون، روان کردن و کارکرد درست مفاصل، تنظیم دمای بدن و افزایش سلامت سلولها.

به طور کلی، توصیه میشود یک فرد سالم، روزانه حدود ۸ لیوان (۲ لیتر) آب بنوشد. با این حال، مقدار درست مصرف آب برای هر شخص، به عوامل مختلفی از جمله جنس، سن، میزان فعالیت و محیط بستگی دارد.

بنابر اعلام آکادمی ملی پزشکی آمریکا(NAM) ، مردان باید روزانه ۱۲۵ اونس (۳۷۰۰ میلی لیتر) و زنان حدود ۹۰ اونس (۲۷۰۰ میلی لیتر) مایعات از جمله آب آشامیدنی و آب موجود در سایر نوشیدنی ها و مواد غذایی مصرف کنند.

راه های افزایش مصرف آب

در ابتدا درک نیاز بدن شما به مایعات مهم است. نوشیدن آب برای رفع عطش، مایعات بدن را تأمین می کند. با این حال، اگر به طور منظم ورزش می کنید، در بیرون کار می کنید یا در آب و هوای گرم زندگی می کنید، میزان نیاز شما به مایعات بیشتر خواهد بود. نوشیدن آب کافی برای سلامتی کامل ضروری است. کمبود آب ممکن است منجر به مشکلات و عوارض بسیاری شود.

اگر به اندازه کافی آب نمی نوشید این روش های ساده را برای افزایش مصرف روزانه این نوشیدنی دارای کالری صفر دنبال کنید:

یک هدف روزانه تنظیم کنید: تعیین یک هدف روزانه برای مصرف آب می تواند به شما برای نوشیدن آب بیشتر انگیزه بدهد.

یک بطری آب را در کنار خود نگه دارید. نگه داشتن بطری قابل استفاده مجدد در طول روز می تواند به عنوان یادآوری کننده دیداری، برای نوشیدن آب بیشتر به شما کمک کند.

هنگام بیدار شدن و قبل از خواب، یک لیوان آب بنوشید.

عادت کنید که قبل از هر وعده غذایی، یک لیوان آب بنوشید.

اگر سر کار هستید هر ساعت یک لیوان آب بنوشید.

غذاهای آبکی بیشتری بخورید.

آب را جایگزین نوشیدنی های دیگر مانند نوشابه و نوشیدنی های ورزشی کنید.

error: Content is protected !!