دعوت از اعضای مدیریت بحران برای مشارکت واکسیناسیون کرونا در تهران

به گزارش ایرنا از اعلام روز شنبه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران، رضا کرمی محمدی در اولین جلسه شورای مشورتی خانه های دوام و ایمنی، عنوان کرد: با توجه به اینکه شهرداری تهران توجه و نگاه ویژه ای به نیروهای داوطلب دارد و نیز تفاهم نامه ای که اخیراً با ستاد کرونای کلان شهر تهران و سازمان ورزش شهرداری منعقد شده است، برای انجام فرآیند واکسیناسیون از نیروهای داوطلب مدیریت بحران دعوت به همکاری می کنیم.

وی گفت: با وجود تامین فضای کافی برای انجام واکسیناسیون اما انجام این فرایند با کمبود نیرو مواجه است و از دید ما اعضای خانه‌های دوام؛ قوی ترین نیروهای داوطلب در پایتخت هستند که می توانند تا حدودی این نقیصه را برطرف کند.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه با اشاره به لزوم استقرار نیروهای داوطلب خانه های دوام در پایگاه های مدیریت بحران عنوان کرد: تجهیزات مورد نیاز برای این نیروها هم اکنون تهیه شده و آماده انتقال به پایگاه ها است و از سوی دیگر بر اساس لایحه ای که در شورای محترم شهر تهران به تصویب رسیده مقرر است با تعیین ساز و کار اجرایی آن، شهرداری امتیازاتی به نیروهای داوطلب شهری از جمله نیروهای دوام ارائه نماید.

در ادامه معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز با اشاره به برگزاری انتخابات اعضای ۵ کمیته در نظر گرفته‌شده برای شورای مشورتی خانه‌های دوام گفت: این کمیته‌ها شامل برنامه‌ریزی آموزش‌های تخصصی، اطلاع‌رسانی و جذب نیروهای داوطلب، برنامه‌ریزی فعالیت‌های اجرایی و مسابقات و مانور است که متشکل از نمایندگان ۲۲ منطقه شهرداری تهران هستند.

حیدر کلهری افزود: هر کمیته یک دبیر دارد و این افراد هر ۲ ماه یک‌ بار با مدیران سازمان به‌منظور بررسی اقدامات انجام‌شده توسط اعضای شورای مشورتی دوام جلسه‌ای را برگزار می‌کنند.

وی تاکید  کرد: اعتبار سال جاری برای خانه‌های دوام تا پایان هفته جاری به مناطق ابلاغ می‌شود و بدین‌صورت کاملا مشخص است که در حوزه دوام و ایمنی باید چه عدد و رقمی توسط مناطق هزینه شود.

error: Content is protected !!