دفاتر گوگل برای دوران پسا کرونا بازطراحی می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، گوگل مشغول بازطراحی دفاتر خود برای دوران پس از قرنطینه کووید ۱۹ است. طبق گزارش نشریه نیویورک تایمز گوگل برنامه‌هایی بلندپروازانه برای تغییر دفاتر خود دارد اما برخی از این طرح‌ها پیچیده به نظر می رسند.

در این گزارش ذکر شده استاندارد دفاتر کاری در سیلیکون ولی از مدت‌ها قبل شامل طراحی باز بوده است تا با گنجاندن تعداد زیادی از کارمندان در یک فضا از هزینه‌ها کاسته شود. اما با توجه به شرایط کووید ۱۹ و فرهنگ جلوگیری از تجمع افراد حداقل به فضایی ۲ متری نیاز دارند.

تایمز در بخشی از گزارش به نگرانی‌های دیو رادکلیف، معاون اجرایی بخش املاک و سرویس‌های محل کاری گوگل می‌نویسد: باتوجه به ساختار فعلی دفاتر، گوگل فقط می‌تواند از هر ۳ میز کاری، یکی را حفظ کند تا فاصله افراد ۲ متر باشد. از سوی دیگر کارمندان از لحاظ روانشناختی تمایلی ندارند در ردیف طویلی از میزهای اداری بنشینند و گوگل احتمالاً مجبور است با استفاده از گیاهان یا مبلمان در فضای کاری مابین کارمندان تراکم در محل کار را کم کند.

در همین راستا گوگل تصمیم دارد در دفاتر ماونتن ویو روش‌های جدیدی را به کار گیرد و به عنوان مثال به جای قراردادن ردیفی از میزهای اداری از «تیم پاد» استفاده کند که حاوی صندلی، میز تحریر، وایت برد و کمد در تنظیمات مختلف است، به طوری که بتوان در برخی موارد تنظیمات آنها را در چند ساعت تغییر داد.

دیگر طرح، ایجاد جداکننده‌های موقت میان میزها است. در همین راستا شرکت مشغول آزمایش دیوارهای بادی رباتیک است که می‌توان آنها را حرکت داد. همچنین استفاده از کانال هوای پارچه‌ای که می‌توان در آخر هفته محل آن را تغییر داد، یک طرح جدید دیگر گوگل است.

در کنار این موارد افزایش فعالیت‌های خارجی و فضای جلسه با کمک میز و صندلی در چادرهای باز از جمله طرح‌های پیشنهادی گوگل برای تغییر طراحی فضای اداری هستند.

error: Content is protected !!