دورهمی ها عامل افزایش شیوع کرونا//خط تولید واکسن ایجاد شد

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم جان بابایی ظهر دوشنبه در بازدید از بیمارستان نبی اکرم شهرستان اشنویه با گلایه از عادی انگاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزود: بیشتر عامل ابتلاء خانوادگی و دورهمی ها است و بسیار خطرناک است و به هر نحوی ممکن باید جلوی تجمعات و مراسم که اصلاً هم لازم نیست گرفته شود.

وی از افزایش میزان مراجعات سرپایی به بیمارستان‌های کشور و به دنبال آن افزایش میزان بستری‌ها خبر داد و گفت: همه مردم و مسئولان باید برای سخت گیری ها و اعمال محدودیت‌ها جهت پیشگیری از خطرات موج چهارم این بیماری باید تلاش کنند.

جان‌بابایی گفت: در بحث تست رهگیری به ازای هر بیماری یه دورهمی از ۱۰ نفر دیگر هم باید تست گرفته شود این کار کادر درمان و پرستاران را با مشکل مواجه کرده است.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه پیک به اوج خودش برسد دیگر محدودیت‌ها و سختگیری‌ها تأثیر چندانی نخواهد داشت، عنوان کرد: شهرستان اشنویه در مرز ورود به پیک چهارم کرونا است.

جان بابایی با بیان اینکه در حال حاضر خط تولید واکسن در کشور ایجاد شده و با تمام قدرت برای تولید واکسن در تلاش هستیم، گفت: در مرحله اول که واکسیناسیون کادر درمان در سطح کشور شروع شده این کار با سرعت در حال تداوم هست و در مراحل بعدی نیز گروه‌های پرخطر واکسینه خواهد شد.

وی با اعلام اینکه در بحث واردات واکسن با مشکل روبرو هستیم افزود: امیدمان بیشتر به خط‌های تولید داخلی است و تاکنون واکسن‌هایی که در سطح کشور به کار گرفته شده است، نتایج خوبی نشان داده‌اند.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: سعی داریم تا تابستان سال ۱۴۰۰ همه مردم کشور در مقابل اینکه این بیماری واکسینه شوند.

جان بابایی گفت: واکسن فقط از شدت بیماری کاسته است و کماکان باید محدودیت‌های کرونایی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و مسئولان مد نظر قرار گیرد.

error: Content is protected !!