دوز اول واکسن کووایران برکت به ۱۰ هزار داوطلب مرحله سوم تزریق شد

دکتر سید حامد حسینی روز یکشنبه در نشست خبری مرحله سوم واکسن ایرانی کوو ایران برکت افزود: داوطلبان شهر تهران و کرج با جمعیت ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر وارد مطالعه شدند و  دوز اول واکسن کوو ایران برکت را دریافت کردند.

وی ادامه داد : این مرحله از هفته آینده در شهرهای دیگر آغاز می شود و بقیه داوطلبان واکسن خود را دریافت می کنند.

حسینی تاکید کرد: نتایج مطالعات فازهای اول و دوم بسیار مناسب بود و نتایج آن تقدیم سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت شده است و اجازه ورود به مرحله سوم صادر شد.

وی گفت: داوطلبان فازهای اول و دوم هیچ عارضه جدی نداشتند و فقط سردرد مختصر و درد عضلانی بود.

به گزارش ایرنا، تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی با نام «کُوو ایران برکت» روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روی سه داوطلب آغاز شد.

تاکنون به ۲۰ هزار داوطلب در مرحله سوم واکسن کوو ایران برکت تزریق شده است که نیمی از آنان در شهرهای تهران و کرج دوز اول واکسن خود را دریافت کردند.

این طرح در ۶ شهر اجرا می شود. از ۲۴ اردیبهشت ماه در تهران و کرج آغاز شده است و کار تزریق به سایر داوطلبان از هفته آینده در چهار شهر دیگر شروع خواهد شد.

مجوز استفاده اضطراری به این معنا است که یک محصول پزشکی مجوز ویژه سازمان غذا و دارو را می گیرد تا در مواقع اضطراری استفاده شود، اما هنوز به مرحله تایید کامل نرسیده است.

error: Content is protected !!