دو شرکت ایرانی و روسی قرارداد تولید داروی دامی امضا کردند

به گزارش ایرنا از مسکو،  این قرارداد را «عبدالرحیم مطهری» رئیس شرکت «نصر» و  «الکساندر تیولیایف» مدیر امور توسعه تجاری شرکت  «آوز-اس. پ» امضا کردند.

بر اساس این موافقت نامه شرکت نصر و آوز-اس. پ پنج قلم داروی دامی را تولید کرده و به بازار داخلی روسیه عرضه یا به خارج از این کشور صادر خواهند کرد.  

رئیس شرکت نصر در مراسم امضای این قرارداد گفت: از دو سال پیش در پی امضای این قرارداد بودیم و با طرف روسی مذاکره می کردیم.

مطهری گفت: بر اساس این قرارداد، ما داروهای مورد توافق ازجمله آنتی بیوتیک دامی را برای تولید به صورت نیم ساخته به روسیه وارد می کنیم و با همکاری شرکت  «آوز-اس. پ» تولید خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برای تولید ۵ آیتم دارو موافقت شده است، اظهار کرد: اگر تعداد اقلام دارو به ۲۰ آیتم برسد ارزش قرارداد به حدود ۲.۵ میلیون دلار خواهد رسید.

«الکساندر تیولیایف» مدیر امور توسعه تجاری شرکت  «آوز-اس. پ» نیز با ابراز خرسندی از توافق صورت گرفته با شرکت نصر و همکاری با این شرکت برای تولید داروی دامی اظهار داشت: شرکت ما بیش از ۳۰۰ محصول دارویی دامی تولید می کند.  

وی با بیان اینکه شرکت  «آوز-اس. پ»، داروهای تولیدی خود را به بیش از ۲۰ کشور صادر می کند گفت: ما امیدواریم با ایران نیز همکاری گسترده ای داشته باشیم.  

کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه نیز با قدردانی از شرکت های ایرانی و روسیه برای این توافق همکاری گفت: امیدواریم گامی که برمی دارید بسیار جدی باشد و رقم همکاری به سطح بالاتر افزایش بیابد.

 شرکت های دانش بنیان ایران و روسیه روز سه شنبه در نشستی در مسکو راههای توسعه همکاری ها با توجه به توانمندی های خود را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، نشست نمایندگان شرکت های دانش بنیان ایرانی و روسی با برنامه ریزی یک شرکت روسی و همکاری سفارت ایران در مسکو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران در مسکو برگزار شد و در آن نمایندگان نزدیک به ۳۰ شرکت دانش بنیان ایرانی و حدود ۲۰ شرکت روسی شرکت داشتند.   

در راستای ایجاد شبکه نوآوری ایران در سراسر جهان هفته جاری نیز  چهارمین خانه نوآوری ایران در مسکو پایتخت روسیه با حضور مهدی قلعه نوی  رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری ریاست جمهوری و کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه افتتاح شد .

 کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در مراسم افتتاح  این خانه با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان سربازان بخش علوم و فناوری هستند افزود: سفارت ایران در روسیه برای کمک به توسعه فعالیت های دانش بنیان و حضور چشمگیر آنها در این کشور آماده است. 

وی به اهمیت اتحادی اقتصادی اوراسیا که روسیه عضو مهم ان است اشاره کرد و گفت بیش از ۴۰ کشور برای این اتحادیه اعلام کردند که فرصت های مهمی برای ‌ شرکت های ایرانی است 

«مهدی قلعه نوی» رییس مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم اظهار داشت:  این چهارمین خانه نوآوری ایران در روسیه است که راه اندازی شده است. 

وی تصریح کرد: خانه های نوآوری ایران قبلا در کشورهای چین، کنیا و سوریه و  راه اندازی شده بود.

 

error: Content is protected !!