دو هزار و ۱۲۵ نفر از مادران باردار در هرمزگان واکسینه شده اند

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حسین پور ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این که مادران باردار در صورت ابتلا به کرونا به دچار اشکال شدیدتری بیماری نسبت به زنان غیر باردار می‌شوند گفت: تا کنون دو هزار و ۱۲۵ نفر از مادران باردار در استان واکسینه شده اند و هیچ عارضه ایی هم گزارش نشده است.

حسین پور با تاکید بر اینکه تمامی زنان باردار برای دریافت سهمیه واکسن باید به نزدیکترین مرکز بهداشت محل سکونت خود مراجعه و پرونده تشکیل بدهند گفت: نحوه تزریق واکسن در خانم های باردار بر اساس دستورالعمل ارسالی از وزارت بهداشت صورت می پذیرد که بر اساس سن مادر شغل مادر و حتی شغل همسرش و سن حاملگی متفاوت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه گفت : تمامی زنان بارداری که برای مراقبتهای بارداری به مراکز خصوصی مراجعه می کنند لازم است حداقل یک بار برای انجام مراقبت دوران بارداری به نزدیکترین مرکز بهداشت محل سکونت خود مراجعه کنند و پرونده تشکیل بدهند که پس از آن همکاران بهداشتی، مطابق دستورالعمل و بر اساس اولویت بندی جهت دریافت واکسن با آنها تماس خواهند گرفت و نیازی به ثبت نام مادران باردار در سامانه سلامت salamat.gov.ir نیست.

حسین پور با تاکید بر اینکه لازم است خانم های باردار به محض تماس همکاران حوزه بهداشت جهت دریافت واکسن به مرکز اعلام شده مراجعه کنند افزود: در حال حاضر طبق دستورالعمل واکسن سینوفارم برای خانم های باردار بالای هفته ۱۲ قابل تزریق هست.

وی خاطرنشان کرد: خانم‌های بارداری که در هفته ۲۸ بارداری به بالا و سه ماهه سوم بارداری هستند و خانم‌هایی که شاغل در بخش بهداشت و درمان و یا شغل پرخطر دارند و یا همسرشان در بخش بهداشت و درمان کار می کند در اولویت تزریق واکسن هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بصورت معمول تمامی خانم های باردار ۳۵ سال به بالا لازم است که واکسینه شوند گفت: اما در این بین خانم‌هایی که بیماری زمینه‌ای شامل دیابت، قلبی، فشارخون بالا، دیابت بارداری مصرف داروهای ایمنو ساپرسیو، بیماری مزمن کلیه، آنمی سیکل سل، هموگلوبین کمتر از ۷، اختلالات انعقادی، پیوند اعضا، سیروز کبدی و آسم دارند و یا اینکه شغل خودشان و یا همسرشان پرخطر است در هر رده سنی که باشند لازم است که واکسن تزریق کنند.

حسین پور متذکر شد که واکسیناسیون به معنای ایجاد ایمنی قطعی نمی باشد و تداوم اقدامات پیشگیری از ابتلا به کووید برای مادران باردار و اعضای خانواده الزامی است.

error: Content is protected !!