دو هزار و ۵۰۰ تیم سیار بهداشتی به کنکور نظارت می‌کنند

محسن فرهادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و سلامت ایرنا افزود: این تیم های سیار در قالب ۶ هزار بازرس بهداشت محیط تمامی موارد مربوط به پروتکل های بهداشت را در شرایط کرونایی در محل های برگزاری کنکور در سراسر کشور نظارت می کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، امسال دومین تجربه برگزاری کنکور را در این شرایط داریم و هماهنگی ها و برنامه ریزی برای برگزار شدن کنکور در شرایط کرونایی و سلامت داوطلبان در مقایسه با سال گذشته قوت بیشتری داشته و مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت این هماهنگی ها را یک ماه زودتر با سازمان سنجش آموزش کشور و سنجش آموزش پزشکی و وزارت کشور آغاز کرده است.

فرهادی ادامه داد: امسال ویروس کرونا جهش های جدید از خود نشان داده و با وجود وضعیت همه گیری این جهش ها در کشور،  برای برگزاری کنکور بحث تهویه سالن ها نقش کلیدی دارد و جانمایی داوطلبان با محوریت تامین تهویه را در دستور کار قرار دادیم تا در همه محل های برگزاری کنکور دستگاه های تهویه موجود باشد.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس پروتکل های بهداشتی مصوبه شده، فاصله فیزیکی داوطلبان از یکدیگر ۱.۵ تا ۲ متر است و برای هر فرد فضای چهار متر مربع تامین شده،  در همه حوزه های برگزاری آزمون علاوه بر اینکه داطلبان با ماسک وارد محل می شوند، ماسک های اضافی نیز موجود بوده تا در صورت نیاز داوطلب ماسک خود را تعویض کند.

به گفته فرهادی، تغذیه داوطلبان نیز بصورت مواد غذایی بسته بندی شده و آب بطری بوده که میان آنها توزیع می شود.

فرهادی تصریح کرد: بازرسان بهداشت محیط در روزهای برگزاری آزمون، به محل های کنکورسرکشی می کنند و اگر موردی از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی مشاهده شد، بصورت شفاهی تذکر داده و مشاوره می دهند.

وی با بیان اینکه نگرانی عمده در مورد تجمع والدین در حوزه های برگزاری آزمون است، گفت: در این حوزه ها به مسوولان تذکرهای لازم داده شده تا از والدین بخواهند که برای جلوگیری از تجمع، از فضاهای اطراف حوزه استفاده کرده یا در خوردوی خود منتظر داوطلبان باشند.

فرهادی یادآور شد: همچنین تمهیداتی اندیشیده شده تا داوطلبان با پایان آزمون بصورت تدریجی از محل خارج شده و سعی شود از ازدحام جلوگیری شود.

معاون مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت اظهار داشت: همچنین داوطلبانی که به کرونا مبتلا شده و علایمی ندارد در حوزه های برگزاری آزمون حضور دارند و جای خاصی را ناظران حوزه برای آنها در نظر گرفته اند و افرادی که در بیمارستان ها بستری هستند نیز بصورت مجزا در بیمارستان امتحان خواهند داد.

به گزارش ایرنا، کنکور سراسری ۱۴۰۰ تعداد یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ داوطلب دارد که در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان های خارجی به رقابت می پردازند.

نتایج اولیه کنکور نیز در دهه اول مرداد ماه اعلام می شود و فرایند انتخاب رشته در دهه اول مرداد ماه انجام خواهد شد.  

error: Content is protected !!