دکتر زالی: شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بهشت زهرا (س) رعایت می‌شود

به گزارش ایرنا دکتر علیرضا زالی روز پنجشنبه در مراسم تقدیر از تطهیر کنندگان سازمان بهشت زهرا(س)، افزود: یکی از ممتازترین جایگاه‌های استانی و شهری و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی متعلق به سازمان بهشت زهرا (س) است.

وی با اشاره به اینکه آرامستان‌ها کانون بالقوه انتشار عفونت در جهان محسوب می شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ۱۳ ماه گذشته هیچ حرکت زیان بار بهداشتی از سازمان بهشت زهرا به شهر تهران تحمیل نشد و حتی شاهد آثار زیان بار زیست محیطی بر اساس مستندات علمی نیز مشاهده نشده است.

زالی با بیان اینکه امروز بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان فاقد سند عملیاتی برای تدفین بیماران کرونایی هستند، بیان داشت: کارکنان سازمان بهشت زهرا(س) حتی با ابتلا چندین باره به ویروس کرونا و در سخت ترین شرایط کاری سنگر خدمت به مردم را ترک نکردند.

این مسئول اضافه کرد: امروز در برخی کشورهای اسلامی حتی خدمات شرعی و دینی به متوفیان کرونایی یا انجام نمی‌شود و یا در حداقل موارد صورت می‌گیرد؛ اما در کشور ما همه این خدمات به صورت کامل ارائه شد.

زالی در ادامه با اشاره به رعایت کرامت متوفیان کرونایی و خانواده آنها در سازمان بهشت زهرا(س) ابراز کرد: خوشبختانه در فرایند انتقال، تطهیر و تدفین متوفیان کرونایی تاکنون هیچگونه خلل و تاخیری صورت نگرفته است.

فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهرانی ابراز کرد: امروز در بسیاری از نقاط جهان به سبب ترس از انتقال ویروس بخشی از آرامستان‌ها را به تدفین فوت شدگان کرونایی اختصاص دادند، اما امروز در کشور ما متوفیان کرونایی در هر جایی که خانواده شان بخواهند دفن می‌شوند.

زالی در پایان با اشاره به آلودگی چندین باره برخی از کارکنان سازمان بهشت زهرا(س) به ویروس کرونا در یک سال گذشته، افزود: کارکنان این سازمان با کار جهادی خدمات خوبی به جامعه ارائه کردند، ستاد ملی کرونا نیز تاکنون هشت دوره غربالگری را در این سازمان انجام داده است.

به گزارش ایرنا؛ فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهرانی و مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در پایان این مراسم با اهدای لوح از جمعی از کارکنان سازمان بهشت زهرا(س) تقدیر کردند.

error: Content is protected !!