دکتر نمکی: تعداد تخت‌های بیمارستانی کشور افزایش می‌یابد

به گزارش ایرنا، دکتر «سعید نمکی» روز پنجشنبه در حاشیه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی همدان در جمع خبرنگاران افزود: در همین ارتباط مراکز بیمارستانی دارای تخت های بالای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی، هفته آینده راه ندازی و به بهره برداری می رسند.

وی با اشاره به اینکه برخی دانشگاه ها با مشکل دستگاه اکسیژن ساز مواجه بودند، اظهار داشت: در این میان ۱۰ دستگاه اکسیژن ساز به دانشگاه علوم پزشکی همدان تحویل شد و ۲ دستگاه دیگر نیز به زودی برای نصب و راه اندازی تحویل استان می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در مهار سه موج گذشته کرونا با حمایت و مدیریت استاندار و همراهی امام جمعه، نیروهای مسلح به خصوص سپاه و بسیج و نهادهای مردمی کار بزرگی را برای مهار ویروس انجام داده که قابل تقدیر است.

دکتر نمکی افزود: موج جدید اپیدمی کرونا تمامی استان های غربی از جمله همدان را گرفتار کرده به گونه ای که شمار بیماران از هفت نفر در پیش از سال جدید به یک هزار و ۴۵۲ بیمار بستری در شب گذشته رسیده است.

وی بیان کرد: برای کاهش موارد بستری تدابیری همچون بیماریابی مستمر، افزایش مراکز سرپایی و درمان با داروی ضد ویروس مناسب، تشکل کمیته ترخیص و افزایش تخت های بیمارستانی با منابع پیش بینی شده اتخاذ شده است. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز امیدواری کرد با نقشه راه تدوین شده از موج چهارم همه گیری ویروس کرونا نیز با سربلندی و موفقیت عبور کنیم.

دکتر نمکی گفت: وضعیت کشور در حال حاضر به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا مناسب نیست، با این وجود همه کادر بهداشت و درمان با روحیه بالا در حال تلاش و کار شبانه روزی هستند و امیدواریم با کمک مردم و مسئولان تا ۲ هفته آینده شاهد کاهش موج بیماری در کشور باشیم.

به گزارش ایرنا، دکتر «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز(پنج شنبه) با سفر به استان همدان، در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استن شرکت کرد.

وزیر بهداشت همچنین دراین سفر از نمایشگاه مدیریت ویروس کرونا در همدان نیز دیدن کرد

error: Content is protected !!