رئیس انستیتو پاستور : واکسن های ایرانی به بازار جهانی راه خواهد یافت

بیگلری یکشنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی در مورد صادرات واکسن پاستوکووک اشاره کرد و افزود: با توجه به سابقه یکصد ساله در تولید واکسن، ثابت شدن واکسن ایمن و کارا و موثر بودن در مقابل جهش های جدید ، بازار صادراتی برای این واکسن باز خواهد بود.

او ادامه داد: مجموعه انستیتو پاستور سابقه یکصد ساله در زمینه تولید دارد و این مجموعه یکی از قدیمی ترین سازندگان واکسن در منطقه و همینطور در دنیا است.

بیگلری افزود: ثابت شده که این واکسن در سنین ۱۸ تا ۹۰ سال بدون خطر مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: در کشور کوبا ۴۴ هزار نفر و در ایران ۲۴ هزار نفر دوز دوم واکسن مشترک انستیتو پاستور ایران و کوبا را دریافت کرده‌اند.

بیگلری گفت: واکسن مشترک انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا به صورت همزمان در فاز نهایی قرار دارند و در کشور کوبا ۴۴ هزار نفر و در ایران هم ۲۴ هزار نفر در ۸ شهر کشور دوز دوم را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: در یک‌سال گذشته فناوری واکسن در کشور به اندازه ۲۰ سال پیشرفت کرد به عبارتی کووید ۱۹ با تمام مشکلاتش، فرصت بی‌نظیری را برای صنعت واکسن کشور فراهم کرد.

راه‌اندازی خط جدید تولید واکسن از نیمه دوم تیرماه

حسن جلیلی مدیر طرح تولید واکسن “کووایران برکت” نیز در این برنامه گفت: تاکنون بیش از یک میلیون دوز واکسن تولید شده که پس از طی مراحل قانونی به تدریج در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار خواهد گرفت همچنین پیش‌بینی می‌کنیم در تیرماه بیش از چهار میلیون دوز واکسن تولید شود.

وی افزود: در فاز دوم با راه‌اندازی خط تولید جدید میزان تولید واکسن به ۱۰ میلیون دوز خواهد رسید و در شهریور بیش ۲۰ میلیون دُز واکسن تولید خواهیم کرد.

همچنین سعید کلانتری مجری کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس نیز گفت: مرحله اول واکسن رازی با حضور ۱۳۳ داوطلب تمام شد و در فاز دوم که از ۶ خرداد آغاز شده است حدود ۲۹۴ نفر دوز اول را دریافت کرده‌اند که از این تعداد ۳۰ نفر دُز دوم را دریافت کرده‌اند.

error: Content is protected !!