راهنمای خرید لباس های گرم و نرم

راهنمای خرید لباس های گرم و نرم

درست همین الان که این مطلب را می خوانید, احتمالش زیاد است که نفوذ سرما را زیر پوست تان حس کنید

درست همین الان که این مطلب را می‌خوانید، احتمالش زیاد است که نفوذ سرما را زیر پوست‌تان حس کنید. آسمان ابری و هوایی که هر روز زودتر از دیروز تاریک می‌شود به علاوه مقدار قابل توجهی از سرما آغاز زمستان را جار می‌زنند! دیگر وقت آن است لباس‌‌های گرم و زمستانی را مهمان کمدتان کنید. برای توصیه‌هایی داریم که اول از همه به شما می‌گویند بهتر است چه چیزهایی بخرید، ثانیا موقع خرید به چه نکاتی توجه کنید.

● روفرشی بافتنی

چه داخل خانه باشید و چه خارج از خانه در این فصل به جوراب‌هایی گرم احتیاج دارید.

ممکن است همچنان پوشیدن دمپایی روفرشی را ترجیح بدهید اما یادتان باشد که وقتی صبح زود از خواب بیدار می‌شوید و از رختخواب گرم بیرون می‌آیید، یک جوراب بافتنی خیلی بهتر از دمپایی‌های‌تان می‌تواند شما را گرم کند. هر چه باشد پلاستیک بیشتر از روفرشی بافتنی، سرما را به‌خود می‌گیرد! برای داخل خانه می‌توانید از مدل‌‌های متنوعی که به‌صورت بافتنی در بازار موجودند استفاده کنید. معمولا ترکیب رنگ این مدل‌ها زیباست و تنوع زیادی هم دارند اما برای بیرون از خانه هیچ‌چیزی بهتر از جوراب‌‌های تو کرکی نیست.

● خرید کفش

بوت‌ها و نیم‌بوت‌ها که وارد بازار بشوند، انگار موی مشتری‌ها را آتش زده‌اند. مدل‌ها آنقدر متنوع هستند که افراد را دچار سردرگمی می‌کنند. برای خرید کفش‌‌ اگر قدرت مالی‌تان می‌رسد بهتر است به جای بوت از نیم بوت استفاده کنید اما اگر قرار است فقط یک جفت کفش را برای نیمه دوم سال بخرید، بوت را انتخاب کنید. دلیلش هم این است که معمولا نیم بوت‌ها پاییزه‌تر هستند. رنگ کفش‌تان هم حتما باید تیره باشد. مشکی و قهوه‌ای پر طرفدارترین رنگ‌‌های کفش‌‌های پاییزه و زمستانه‌اند. بهترین جنس برای این فصل هم چرم است. جنس‌‌های دیگر ممکن است بر اثر گرما و سرما ترک بخورند و زود خراب شوند. سعی کنید کفشی را بخرید که ارزش هزینه‌ای که می‌کنید را داشته باشد. بعد از پسندیدن مدل مناسب‌تان، فقط یک نکته درباره سایز کفش می‌ماند. حواس‌تان باشد که جوراب‌‌های این فصل معمولا ضخیم‌تر هستند. بد نیست کفش‌تان را نیم‌سایز بزرگ‌تر انتخاب کنید.

● سارافون

سارافون‌ها گزینه‌های زیبا و به‌صرفه‌ای هستند. سارافون‌‌های این فصل از جنس‌هایی مثل مخمل یا کتان و پشم درست شده‌اند. سارافون‌ها از این جهت مناسب هستند که بلوز زیرشان را با توجه به هوا می‌توانید ضخیم یا نازک انتخاب کنید. این طوری تنظیم دمای بدن‌تان را دچار دردسر نمی‌کنید و از تعریق بی‌مورد هم جلوگیری کرده‌اید. از طرف دیگر سارافون‌ها می‌توانند ایده‌های متنوعی برای این روزها باشند. یک سارافون را با چند به‌اصطلاح زیر سارافونی می‌شود هماهنگ کرد. چه چیزی بهتر از یک ظاهر متنوع!

● مانتوهای مخملی

از حق که نگذریم مانتوها نسبت به سارافون‌ها آراسته‌‌تر هستند. سارافون‌ها به‌عنوان گزینه‌های دم دستی و هنری انتخاب‌‌های خوبی به حساب می‌آیند ولی مانتوها یک چیز دیگرند! به‌خصوص مانتوهای پاییزی که به خاطر جنس‌شان معمولا شق و رق هستند و زیبا بودن‌شان ۲ برابر می‌شود. جنس این مانتوها بیشتر از کتان با درصد بالا یا مخمل است. مخمل‌‌های کبریتی (پارچه‌هایی که طرح راه راه دارند) با رنگ‌‌های تیره‌ای مثل مشکی، سرمه‌ای یا قهوه‌ای برای این فصل هم گرم هستند و هم زیبا. سعی کنید موقع خرید، لباسی نسبتا ضخیم به تن داشته باشید تا در مورد سایز مانتو دچار مشکل نشوید.

● مانتوی بافت یا پانچو؟

به غیراز این ۲ مورد (مخمل و کتان) مانتوهای بافت و پانچوها هم برای این فصل در بوتیک‌ها وجود دارند. در مورد پانچوها دست‌تان برای انتخاب کاملا باز است چون با وجود تشابه مدل‌ها، طرح پارچه‌ها خیلی متنوع است. پانچوها گزینه‌های محبوب خیلی از خانم‌ها هستند چون به بیشتر خانم‌ها می‌آیند اما در مورد مانتوهای بافت به یک نکته توجه کنید. این مانتوها معمولا گشاد می‌شوند. به‌خصوص اگر بافت‌شان درشت بوده و جنس‌شان حالت کشی داشته باشد. معدود مانتوی بافتی پیدا می‌شود که این ویژگی‌ها را داشته باشد و با این حال به‌اصطلاح جا نیندازد. هیچ‌چیزی هم بدتر از دفرمه شدن لباس نیست. مهم نیست چقدر مانتوهای بافتنی را دوست دارید اما تا زمانی که از کیفیت جنس‌شان مطمئن نشده‌اید سراغ خریدشان نروید. بافت‌‌های ریز که جنس کاموای‌شان کمی زبر است و کش نمی‌آید، معمولا جزو جنس‌‌های با کیفیت هستند که سایزشان تغییری نمی‌کند. بافتنی‌ها را به هیچ وجه نباید با آب داغ شست. بافتنی‌هایی که احتمال رنگ دادن دارند را با آب سرد بشویید و آن‌هایی که خیال‌تان از بابت رنگ‌شان راحت است را با آب نیم گرم بشویید تا خراب نشوند.

error: Content is protected !!