راه‌اندازی گروه‌های تخصصی جهادی امر به معروف در اردبیل

حجت‌الاسلام سید ابراهیم میرعباس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در نظام اسلامی آبروی افراد از همه مسائل و موضوعات مهم‌تر است و نباید به خاطر برخی از سوءذهنیت‌ها آبروی افراد مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در سایه بی‌توجهی‌ها و عدم اهتمام به امر به معروف و نهی از منکر آسیب‌ها و دغدغه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر تشدید شده است، تصریح کرد: ما باید در سطح بسیار مناسب و مطلوب و در عین حال عقلایی امر به معروف و نهی از منکر را در همه حوزه‌ها مد نظر قرار دهیم تا به تناسب شرایط افراد این کار شکل نهادینه به خود بگیرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل به فعالیت گروه‌های جهادی و مطالبه‌گر در مسیر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر با آموزش‌های تخصصی اشاره کرد و گفت: این افراد در حوزه‌های مختلف و با اولویت آموزش اخلاقیات و رفتارهای منطقی را گذرانده‌اند تا با حضور خود در عرصه‌های مختلف زمینه نظارت همگانی و فراگیری را فراهم کنند.

میرعباس‌زاده نظارت عمومی را مطالبه به حق مردم در کاهش آسیب‌ها، دغدغه‌ها، بزه‌ها و انحراف‌ها اعلام کرد و افزود: ما دو معاونت مطالبه‌گری و آموزش فضای مجازی داریم و سعی و تلاشمان بر این است تا در حوزه آموزش با طراحی مناسب و به شکل عملیاتی به سمتی حرکت کنیم تا با جلوگیری از برخوردهای قهری، رفتارهای اصلاحی مد نظر قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: رفتار و برخورد اصلاحی مانعی در برابر رفتارهای تخریبی خواهد بود و قطعاً ضرورت دارد با زبان نرم و منطقی با افراد سخن گفته و از روش ارشادی و تذکر بیشتر استفاده کنیم.

میرعباس‌زاده اضافه کرد: هر چند ستاد امر به معروف و نهی از منکر در قالب شعبات قضائی و ۱۰ قاضی همراه به پرونده‌ها رسیدگی کرده و احکام را صادر می‌کنند اما بیشترین مسائل و موضوعات به شکل دقیق و با آسیب‌شناسی درست رصد شده و سعی و تلاشمان بر این است تا با جلب اعتماد عمومی به سمت اصلاح‌گری حرکت کنیم که در این باب گروه‌های جهادی یاریگر ما هستند.

وی یکی از محل‌های توسعه امر به معروف و نهی از منکر را ادارات دولتی برای کاستن از بروکراسی اداری و نظارت بر اقدامات و فعالیت‌های قانون‌مدارانه اعلام کرد و ادامه داد: ما فراتر از قانون چیزی نمی‌خواهیم و قطعاً همه تلاش می‌کنند تا در چارچوب قانون خود را مقید به اصلاح کنند که عمده مسئولان استان اردبیل نیز بدون تعارف اعلام کردند که امر به معروف و نهی از منکر را از خودشان شروع کرده و به تقویت این نهاد کمک خواهند کرد.

error: Content is protected !!