راه اندازی سامانه مردمی پایش عوارض احتمالی واکسن های کرونا درفارس

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر اورنگ ایلامی گفت: واکسیناسیون مانند هر تدبیر پزشکی دیگر، همواره می‌تواند با عوارض جانبی همراه باشد و بر همین اساس، عوارض جانبی واکسن‌های کرونا به طور مداوم پایش و ارزیابی می‌شود.

او افزود: از ابتدای اردیبهشت سال جاری تاکنون بیش از ۵۰ هزار مشاوره تلفنی در خصوص واکسیناسیون و عوارض احتمالی با همکاری مرکز پایش مراقبت‌های درمانیMCMC دانشگاه، دفتر خدمات پرستاری دانشگاه و معاونت بهداشت دانشگاه به صورت شبانه روزی انجام شده است.

دکتر ایلامی ادامه داد: در همین راستا برای پایش بیماران بستری مشکوک به عوارض واکسیناسیون نیز، مراقبت‌ها و پیگیری‌های لازم تا تعیین تکلیف قطعی از سوی کارشناسان این سامانه انجام می‌شود.

این مقام مسؤول در دانشگاه با اشاره به اینکه از نزدیک به ۵۰۰ هزار دوز واکسن تزریق شده تاکنون اطلاعات ۶۸ مورد بیمار با سابقه تزریق واکسیناسیون و مشکوک به عوارض واکسیناسیون در این سامانه ثبت شده است، اظهار داشت: مراحل اجرایی تشخیص و درمان این بیماران نیز مرحله به مرحله از سوی کارشناسان بررسی و داده‌های به دست آمده به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال می‌شود.

دکتر ایلامی از افرادی که در گروه‌های اولویت دار تزریق واکسن کرونا قرار داشته و واکسن تزریق کرده‌اند، خواست تا در صورت مشاهده هر گونه عوارض احتمالی پس از تزریق واکسن با تماس با سامانه تلفنی ۳۳۸۸ به صورت شبانه روزی، موضوع را با کارشناسان این مرکز در میان بگذارند.

معاون درمان داشگاه با تاکید بر اینکه همه واکسن‌های تأیید شده‌ای که در ایران و جهان استفاده می‌شود، در مقابل کرونا ایمنی ایجاد می‌کنند، توصیه کرد: ممکن است میزان ایمنی ایجاد شده واکسن‌ها متفاوت باشد، اما با توجه به محدودیت تعداد واکسن‌ها، گروه‌های اولویت دار اعلام شده برای تزریق واکسن اقدام کنند، زیرا بهترین واکسن برای پیشگیری از بیماری کووید ۱۹، در دسترس ترین واکسن است.

error: Content is protected !!