راه اندازی کلینیک سرپایی دریافت داروهای تزریقی

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک عشرتی در اولین نشست قرارگاه واکسیناسیون همگانی کووید ۱۹ گفت: با ابلاغ دستور شروع واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال از سوی وزارت بهداشت، مذاکره با شهرداری و بسیج انجام شد و در اولین اقدام روز چهارشنبه پانزدهم اردیبهشت ماه مرکزی در کنار بیمارستان شهدای یافت آباد با کمک بسیج به منظور ایجاد کلینیک سرپایی دریافت داروهای تزریقی و همچنین واکسیناسیون راه اندازی می‌شود.

وی افزود: جمعیت ساکنان بالای ۸۰ سال در منطقه دانشگاه علوم پزشکی ایران حدود ۶۶ هزار نفر و گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ ساله نزدیک به سی هزار نفر برآورد می‌شود که بر اساس برنامه ریزی انجام شده تمامی این افراد تا ۱۰ روز آینده باید واکسینه شوند.

عشرتی با تاکید بر سرعت افزایش واکسیناسیون بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، ادامه داد: در حال حاضر حداکثر ظرفیت واکسیناسیون در دانشگاه علوم پزشکی ایران پنج هزار دوز تزریق در روز است و باید در گام اول این میزان به ۱۰ تا ۱۲ هزار تزریق برسد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، حفظ زنجیره سرما در جابجایی واکسن، نحوه گزارش گیری، ثبت عوارض احتمالی، تأمین پزشک و واکسیناتور را به عنوان مهم‌ترین نگرانی‌ها در واکسیناسیون همگانی کرونا برشمرد و خاطرنشان کرد: با جدیت به دنبال رفع این نگرانی‌ها با بهره مندی از ظرفیت همکاری‌های بین بخشی و خیرین سلامت هستیم.

error: Content is protected !!