راه های پیشگیری از خودشیرینی

راه های پیشگیری از خودشیرینی

مصرف این ۱۰ ماده غذایی می تواند خطر ابتلا به دیابت را پایین بیاورد یا درمان آن را آسان کند تلویزیون را خاموش کنید شب ها زیر نور نخوابید و استرس های تان را کم کنید همه اینها را محققان برای کسانی که خود را در معرض خطر ابتلا به دیابت می دانند بیان می کنند

تلویزیون را خاموش کنید؛ شب‌ها زیر نور نخوابید و استرس‌های‌تان را کم کنید! همه اینها را محققان برای کسانی که خود را در معرض خطر ابتلا به دیابت می‌دانند بیان می‌کنند. آنها معتقدند رعایت همه این ریزه‌کاری‌ها می‌تواند با کاهش خطر ابتلا به دیابت مرتبط باشد و حذف کردن برخی مواد غذایی هم می‌تواند به شما در کنترل این بیماری کمک کند اما توصیه‌های محققان تنها به «نباید‌ها» محدود نمی‌شود.

آنها در پژوهش‌های‌شان به نتایجی دست پیدا کرده‌اند که می‌تواند مجوز مصرف برخی خوراکی‌ها را هم برای‌تان صادر کند. به گفته محققان، رژیم غذایی مناسب، تنها به معنای حذف چربی‌ها و شیرینی‌ها از برنامه روزانه‌تان نیست. به گفته پژوهشگران برای اینکه سالم‌تر بمانید، بیشتر عمر کنید و البته دیابت نگیرید، باید با برخی خوراکی‌ها بیشتر از قبل دوست شوید. ما در این صفحه، خوراکی‌های ضددیابتی که محققان اثر معجزه‌آسای‌شان را ثابت کرده‌اند، به شما معرفی می‌کنیم. اما قبل از مصرف حتما درباره مصرف آنها با پزشکان مشورت کنید.

تخم مرغ خطر را سه برابر کمتر می‌کند

هر هفته چهار تخم مرغ میل کنید تا دیابت جان شما را نگیرد. محققان معتقدند تخم‌مرغ هم در کنار پنیر و ماست می‌تواند به سلامت شما کمک کند. از نظر پژوهشگران اگر یک روز در میان تخم مرغ میل کنید، خطر دچار شدن‌تان به دیابت می‌تواند تا یک سوم کاهش پیدا کند و آن را در مصرف‌کنندگان تا ۳۷درصد پایین بیاورد.

سیر نمی‌گذارد قند خون‌تان بیفتد

کاهش ناگهانی قند خون مشکلی است که دیابتی‌ها را رنج می‌دهد اما از نظر محققان، سیر می‌تواند داروی مناسبی برای برطرف کردن این اختلال باشد. از آنجا که سیر توانایی بازسازی سلول‌های لوزالمعده و تحرک آنها برای تولید انسولین را دارد، می‌تواند داروی طبیعی مناسبی برای مبتلایان دیابت نوع دو باشد.

گردو سطح انسولین بدن را متعادل می‌کند

شاید شنیده باشید که اغلب انواع آجیل، دوای درد دیابتی‌ها هستند و با خوردن بادام و پسته می‌توان خطر پیشرفت این بیماری را در مبتلایان هم کم کرد. محققان می‌گویند از میان آجیل‌ها، گردو بیشتر از همه می‌تواند سطح انسولین بدن را به تعادل برساند. محققان بر این باورند که خوردن ۱۵-۱۰ گردو در هفته، پس از دو ماه می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دو را تا دو درصد پایین بیاورد اما اگر کار از کار گذشته و این بیماری به جان‌تان افتاده هم ناامید نشوید. گردو هم می‌تواند ضعف شمایی که از خوراکی‌های شیرین پرهیز می‌کنید را کمتر و هم درمان بیماری را برای‌تان آسان‌تر کند.

توت شیرین است اما دیابت نمی‌آورد

توت‌ها نه تنها آنتی‌اکسیدان فراوان دارند، بلکه با وجود شیرینی‌شان برای بیماران دیابتی هم مضر نیست. گذشته از این، توت خشک با وجود شیرینی‌اش، می‌تواند جایگزین خوبی برای قند و کشمشی باشد که با آجیل‌تان می‌خورید. گذشته از این، آنتی اکسیدان‌های موجود در توت سفید از قلب در برابر آسیب‌های ناشی از بعضی سم‌هایی که وارد بدن می‌شود، محافظت می‌کند.

زنجبیل اثر داروها را بیشتر می‌کند

تنهامواد غذایی پرکالری نیستند که می‌توانند با دیابت مبارزه کنند؛ گاهی اضافه کردن یک ادویه به غذای هر روزه‌تان می‌تواند شما را چند قدم برای کنترل دیابت نوع دو جلو ببرد. حالا که فصل زنجبیل تازه است، می‌توانید آن را ‌مهمان هر روزه سفره‌تان کنید. بررسی‌ها نشان می‌دهند که اگر هر روز در کنار مصرف داروهای کنترل قند خون یا انسولینی که برای‌تان تجویز شده، زنجبیل هم میل کنید، بعد از دو ماه قند خون‌تان به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

شنبلیله با داشتن ویتامین D‌ به‌دادتان می‌رسد

مصرف هر روزه شنبلیله، تنها به بدن شما آهن، فسفر و ویتامین D نمی‌رساند. این گیاه می‌تواند همراه خوبی برای مبتلایان دیابت باشد. به قرمه‌سبزی‌تان شنبلیله اضافه کنید، می‌توانید از برگ این گیاه کمک بگیرید، اما اگر طعم برگ‌های شنبلیله در غذا را دوست ندارید، می‌توانید سراغ دانه‌های آن بروید. البته دانه شنبلیله خواص دیگری هم دارد. می‌تواند مجاری عروق‌تان را باز کند، خطر دچار شدن‌تان به سکته قلبی را پایین بیاورد و شما را از ضعف عمومی بدن نجات دهد. اگر کمی دانه شنبلیله را ۵ دقیقه بجوشانید و جوشانده‌اش را میل کنید، درمان دیابت برای‌تان آسان‌تر می‌شود.

ماهی با اسیدهای چرب مفیدش به دادتان می‌رسد

خیال گیاهخوار شدن را از سرتان بیرون کنید. درست است که سبزیجات برگ سبز می‌توانند خطر دیابتی شدن شما را پایین بیاورند اما دلیلی ندارد که به‌خاطر مصرف آنها، خوردن دیگر خوراکی‌های ضددیابت را کنار بگذارید. اگر ماهی را از وعده‌های غذایی‌تان حذف کنید، خود را از نعمت رساندن یک ضددیابت بزرگ به بدن‌تان محروم کرده‌اید. ماهی سرشار از امگا۳ و اسید‌های چرب مفید است.

ماست متابولیسم را به تعادل می‌رساند

با لبنیات دوست شوید تا هم استخوا‌‌ن‌های‌تان محکم شود و هم در مقابل دیابت نوع دو بایستید. محصولات لبنی می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. اگر تنها دو قاشق غذاخوری ماست در روز میل کنید، شانس ابتلایتان به دیابت پنج برابر کمتر می‌شود. این محصولات به بدن شما برای تنظیم متابولیسم و به تعادل رساندن میزان انسولین کمک می‌کنند

جو، جایگزین کربوهیدرات‌ها می‌شود

مصرف زیاد کربوهیدرات‌هایی مثل سیب‌زمینی و برنج می‌تواند سلامت و جان دیابتی‌ها را به خطر بینداز؛ قرار نیست شما سهم این مواد را بدون پیدا کردن جایگزینی مناسب از رژیم‌تان کم کنید. جو دو سر و غلاتی از این دست، به‌خاطر فیبر بالایی که دارند می‌توانند روند هضم غذا و سرعت جذب قند در بدن را به تعادل برسانند. جو به‌خاطر ویتامین B فراوانش می‌تواند به داد خلق و خوی شما برسد .

آووکادو از بی‌حالی نجات‌تان می‌دهد

بی‌حس و حالید و انرژی ندارید؟ مشکلات ناشی از دیابت هم دردسرتان را چند برابر کرده و دل‌تان می‌خواهد به سمت ظرف شیرینی حمله‌ور شوید؟ حتما خودتان هم می‌دانید گوش کردن به فرمان دل‌تان چه عواقبی می‌تواند داشته باشد. اما نگران نباشید! محققان می‌گویند می‌توانید آووکادو را جایگزین همه انرژی‌بخش‌هایی که پیش از این سراغ‌شان می‌رفتید، بکنید. این میوه سرشار از اسید‌های چرب غیرقابل اشباع، نه تنها می‌تواند مثل یک بمب انرژی عمل کند، بلکه خطر دچار شدن‌تان به دیابت را هم به شکل قابل توجهی پایین آورده یا در صورت ابتلای‌تان، درمان بیماری را برای شما آسان‌تر می‌کند. از آنجا که آووکادو هضم غذا را آسان می‌کند، کنترل سطح قند خون را برای بدن شما ممکن می‌کند و از این بیماری شایع نجات‌تان می‌دهد.

گیاهخواری ‌را آغاز کنید

محققان می‌گویند بهتر است مبتلایان دیابت نوع دو، زیاد سراغ دیگر انواع گوشت نروند. درست است که پژوهشگران هم بر لزوم استفاده از داروهای شیمیایی برای درمان این بیماری شایع تاکید می‌کنند، اما همان پژوهشگرانی که تا سال‌ها با درمان‌های سنتی بیگانه بودند، امروز بیشتر از هر زمانی قدر گیاهان دارویی برای رها شدن از بیماری‌هایی مثل دیابت را می‌دانند. ؛ از سوی دیگر به عقیده پژوهشگران، روی آوردن به رژیم‌های گیاهی یا سرشار از سبزیجات، با کم شدن خطر ابتلا به دیابت ارتباط زیادی دارد.

error: Content is protected !!