رسانه اندونزی: ایران، پنجمین قطب پیوند اعضای بدن در جهان است

به گزارش ایرنا از این پایگاه خبری اندونزی، سالانه تعداد زیادی از بیماران اندونزیایی برای پیوند کبد به ایران سفر می‌کنند، چرا که به باور شماری از متخصصان اندونزیایی، علم پزشکی در ایران بسیار پیشرفته است و هر پیوندی، از لوزالمعده گرفته تا مغز به راحتی در این کشور امکان پذیر است و قیمت این جراحی ها در ایران نیز نسبت به دیگر کشورهای جهان مقرون به صرفه تر است.

این گزارش، ایران را در زمینه سلول‌های بنیادی در زمره ۵ کشور برتر جهان معرفی کرد و نوشت: اکنون که بیماران اندونزیایی برای پیوند اعضا به ایران می‌آروند، این موضوع به این معناست که دیگر چین و سنگاپور جزو مقصدهای اول بیماران برای پیوند اعضا به شمار نمی‌آیند.

به نوشته «کامپاس»، در میان اعضای بدن، کبد تنها عضوی است که می‌تواند خیلی سریع رشد کند و پیوند این عضو نیز در ایران معمولا بسیار موفقت آمیز بوده است.

بر پایه این گزارش، اکثر پیوندهای اعضای بدن در تهران، پایتخت ایران انجام نمی‌شود و شهرهای بزرگ این کشور مانند شیراز، مشهد و اصفهان جزو شهرهایی به شمار می‌آیند که پیوند اعضا در آن انجام می‌شود.

این گزارش، ایران را مقصد فقط بیماران اندونزیایی برای پیوند اعضا ندانست و نوشت: علاوه بر اندونزی، از سایر کشورهای همسایه ایران از جمله قطر و امارات متحده عربی نیز برای پیوند اعضا به ایران سفر می‌کنند.

error: Content is protected !!