رشد ۳ درصدی واکسیناسیون افراد در مراکز تحت پوشش بهزیستی در یک ماه

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سراج مدیرکل مراکز مراقبتی سازمان بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران آخرین وضعیت واکسیناسیون افراد تحت پوشش بهزیستی را اعلام کرد و گفت: تا روز ۷ تیرماه جمع تزریق واکسن برای سالمندان مقیم و پرسنل مراکز نگهداری سالمندان ۱۸ هزار و ۴۷۴ نفر یعنی ۹۰ درصد این گروه بوده است.

وی ادامه داد: سایر گروه های تحت پوشش بهزیستی اعم از افراد دارای معلولیت و اختلالات روانی و پرسنل این مراکز نیز ۳۶ هزار و ۵۷۹ نفر یعنی ۷۳ درصد این گروه واکسن کرونا دریافت کردند.

سراج گفت: در مجموع ۵۵ هزار ۵۳ نفر یعنی ۷۳ درصد افراد در مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی واکسن را دریافت کرده اند و تعداد افرادی که دوز دوم واکسن را دریافت کردند ۲۲ هزار و ۶۴۵ بودند.

سراج در ادامه گفت: نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که سه دانشگاه علوم پزشکی قزوین، سمنان و علوم پزشکی ایران در استان تهران هنوز واکسیناسیون بخشی از افراد تحت پوشش مراکز توانبخشی حوزه ماموریت خود را در دوز اول آغاز نکرده اند و درخواستمان این است که این امر تسریع شود.

مدیرکل مراکز مراقبتی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا فاز دوم واکسیناسیون عمومی به سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای پر ریسک از ۱۶ تا ۶۴ سال اختصاص داده شده و بیش از ۸۰۰ هزار معلول دارای معلولیت شدید و غیر شدید تحت پوشش سازمان در خانواده حضور دارند. این افراد به طور مثال نابینایانی هستند که برای تردد در سطح شهر ناچار هستند که سطوح را لمس کنند و یا افرادی که به دلیل نوع معلولیتی که دارند نمی توانند اصول بهداشتی را رعایت کنند. با توجه به ورود واکسن ایرانی و واکسن های جدید وارداتی خواهشم این است که جامعه هدف بهزیستی در اولویت قرار بگیرند.

وی بیان کرد: خبر خوبی که می توانم به آن اشاره کنم این است که با انجام واکسیناسیون میزان ابتلا و فوت ناشی از کرونا به شکل محسوسی در مراکز مراقبتی بهزیستی کاهش داشته و امیدواریم تزریق به موقع دوز دوم نیز صورت بگیرد.

سراج در پایان گفت: نکته مهم مدیریت و مهار بیماری در مراکز مراقبتی این است که افراد جدیدی که در مراکز پذیرش می شوند که عموماً مجهول الهویه یا فاقد سرپرست موثر هستند نباید در بحث واکسیناسیون مورد غفلت قرار بگیرند.

به گزارش مهر، تا ۷ خردادماه ۷۰ درصد افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی واکسینه شده بودند که این نشان دهنده رشد سه درصدی واکسیناسیون طی یک ماه در این مراکز است.

error: Content is protected !!