رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گیلان به ۷۵ درصد رسید

مهدی جواهرشناس روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان از رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامل بهداشت فردی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی متصدیان و مردم در اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی و آشامیدنی است.

وی بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی کسبه و مردم برای حضور در اماکن عمومی تاکید کرد و افزود: میانگین استفاده از ماسک در اماکن عمومی نیز حدود ۷۵ درصد است که با شرایط ایده آل فاصله دارد.

مدیر سلامت محیط کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر رعایت توصیه های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا توسط همه مردم ، خاطر نشان کرد: در وضعیت مطلوب باید میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی استان به بیش از ۹۰ درصد برسد.

جواهرنشان با اشاره به کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی ، مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی در مقایسه با زمستان سال ۹۹ در استان گیلان اظهار داشت: میانگین مراعات پروتکل های بهداشتی شامل رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در این اماکن و مراکز ۸۵ درصد بود که نسبت به زمان حاضر ۱۰ درصد کاهش یافته است.

هم اکنون جز سه شهرستان گیلان شامل املش، شفت و تالش که در وضعیت زرد بیماری کرونا قرار دارند، بقیه شهرستان های این استان نارنجی هستند.

بر اساس آخرین آمار، افزون بر ۴۵۰ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند.

error: Content is protected !!