رعایت پروتکل های بهداشتی در فارس اولویت باشد/حساسیت مردم کم نشود

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول همتی ظهر سه شنبه در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا ویروس با تاکید بر ضرورت افزایش مشارکت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تاکید کرد: کرونا همچنان در کمین است و باید از هرگونه سهل انگاری پرهیز کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به مشاهده موارد جدید ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی و هندی در استان‌های جنوبی کشور و همجواری با شهرستان‌های جنوبی فارس، لازم است بیش از پیش، پروتکل‌های بهداشتی در برابر این بیماری رعایت شود.

او همچنین با اشاره به مشاهده ویروس‌های جهش یافته آفریقای جنوبی و هندی در شهرستان‌های جنوبی همجوار استان هرمزگان، بر نظارت بیشتر دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های فارس بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از شیوع این بیماری و مواجهه با بحرانی جدید تاکید کرد.

این مقام مسؤول در دانشگاه اظهار کرد: خیز آهسته موارد ابتلاء به کرونا ویروس در استان، نشانگر کاهش حساسیت برخی از مردم نسبت به رعایت دستورات بهداشتی در برابر این بیماری است که باعث ایجاد موج‌های جدید کرونا ویروس می‌شود.

دکتر همتی در این نشست آمار ابتلاء به کووید ۱۹ و فوت ناشی از آن، روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست‌های سریع، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید ۱۹ و اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹ را بررسی کرد.

error: Content is protected !!