رعایت ۶۲ درصدی دستور العمل های بهداشتی در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع عصر شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان با اشاره به اینکه در هفته گذشته شاهد تغییر رنگ کرونایی برخی از شهرستان‌های استان بودیم، اظهار کرد: با مشارکت شهروندان در هفته‌های گذشته میزان رعایت دستور العمل های بهداشتی به ۶۲ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه البته همچنان با میانگین کشوری فاصله داریم، گفت: بررسی‌های انجام شده نشان از بهبود رعایت دستور العمل های بهداشتی در میان اصناف به ویژه نانوایی‌ها حکایت می‌کند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه میزان رعایت شاخص‌ها باید به بیش از ۹۰ درصد برسد، افزود: شهروندان و اصناف باید با جدیت بیشتر به رعایت دستور العمل های بهداشتی اهتمام کنند.

وی با بیان اینکه تغییر رنگ بندی کرونایی برخی از شهرهای استان گیلان از قرمز به نارنجی امیدوار کننده بوده اما کافی نیست، اضافه کرد: تنها راهکار مقابله و قطع زنجیره انتقال و انتشار این ویروس رعایت دستور العمل ها و پرهیز از حضور در اجتماعات و دورهمی ها و ترددهای غیر ضرور است.

زارع با اشاره به حضور میدانی بازرسان و گشت‌های نظارتی، اظهار کرد: این بازرسی‌های باید تداوم داشته باشد تا زمینه کاهش و کنترل کامل کرونا فراهم شود.

وی در ادامه از صدا و سیما و رسانه‌ها استان گیلان خواست تا با تولید محتوای مناسب رعایت دستور العمل های بهداشتی را به صورت مستمر به شهروندان گوشزد کنند، افزود: رعایت دستور العمل ها سبب کاهش آمارها و کار کادر درمان و پرستاران می‌شود.

استاندار گیلان به فرا رسیدن شب‌های قدر و برگزاری مراسم احیا اشاره و با بیان اینکه سال گذشته تجربه خوبی از برگزاری این مراسم با رعایت دستور العمل های بهداشتی داشتیم، گفت: با تصمیم ستاد ملی کرونا مراسم شب‌های قدر در شهرهای قرمز و نارنجی، در فضای باز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و در شهرستان‌های زرد و آبی در مساجد و تکایا با رعایت فاصله و جمعیت محدود برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از وعاظ و مداحان از این فرصت برای توصیه به مردم برای رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی استفاده کنند، ادامه داد: اطمینان دارم که با رعایت کامل همه پروتکل‌ها در مساجد و اماکن تعریف شده و نیز با همراهی رسانه ملی و استانی برای افراد داخل منازل با پوشش زنده و زیرنویس ادعیه، از این شب‌های پرفضیلت بهترین بهره‌ها برده شود.

error: Content is protected !!