رنگ قرمز کرونا بر قامت استان فارس/ مردم عادی انگاری نکنند

خبرگزاری مهر– گروه استان‌ها: سرعت شیوع کرونا و جولان این بیماری در فارس از وضعیت هشدار نیز پا را فراتر گذاشته و به نظر می‌رسد که عادی انگاری مردم و مصوبات ستاد مقابله با کرونا که بر روی کاغذ و روی میز برخی مدیران مانده، باعث شده تا این استان به وضعیت کنونی برسد.

بیمارستانها و مراکز درمانی فارس به وضعیت بحرانی رسیده و افزایش بیش از حد انتظار مراجعان، بیانگر رشد فزاینده این بیماری در فارس است.

در این بین هجوم بیماران در لیست انتظار برای پذیرش در بخش‌های کرونا و مبتلایان به این ویرس به ویژه در طیف سنی جوانان و نوجوانان بسیار نگران کننده است و همین موضوع باعث شده تا مسئولان علوم پزشکی فارس خبر از راه اندازی بیمارستان پشتیبان ۲ بدهند.

در تازه‌ترین به‌روزرسانی نرم‌افزار ماسک وزارت بهداشت، از مجموع ۳۶ شهرستان استان فارس ۱۶ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، ۱۴ شهرستان نارنجی و ۷ شهرستان نیز در وضعیت زرد به سر می‌برند.

امتناع برخی افراد از تزریق دوز دوم واکسن به دلیل شایعات در داراب

شهرستان داراب از جمله شهرستانهای است که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد. بخش کووید بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) این شهرستان تکمیل و آمار ابتلاء به این بیماری روند افزایشی دارد.

در همین زمینه فرماندار داراب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر در بخش کووید بیمارستان داراب ۷۰ نفر بیمار کرونایی بستری هستند.

اصغر فرودی با اشاره به روند افزایشی این بیماری در داراب عنوان کرد: روزانه حداقل ۲۰ نفر مبتلای جدید به آمار بیماران کرونایی این شهرستان افزوده می‌شود که این وضعیت باعث نگرانی و خستگی کادر درمان این شهرستان شده است.

رئیس ستاد مقابله و پیشگیری از کرونای شهرستان داراب با ابراز تأسف از جان باختن همشهریان خود بر اثر این بیماری افزود: از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون ۱۷۵ نفر در داراب جان باخته اند.

رنگ قرمز کرونا بر قامت استان فارس/ مردم عادی انگاری نکنند

فرودی با تاکید بر لزوم واکسیناسیون همه آحاد جامعه تصریح کرد: مراحل واکسیناسیون ملی در این شهرستان در حال حاضر با واکسینه کردن افراد بالای ۶۰ سال در حال انجام است.

فرماندار داراب با بیان اینکه تا کنون ۱۷ هزار نفر در این شهرستان در مرحله اول واکسینه شده اند، بیان کرد: به دلیل شایعات برخی از افراد از تزریق مرحله دوم واکسن خود امتناع کرده اند.

نماینده عالی دولت در شهرستان داراب همچنین از تزریق واکسن کرونا به ۵ هزار نفر در دو مرحله تزریق نیز در این شهرستان خبر داد.

او دلیل امتناع بعضی از مردم از تزریق مرحله دوم واکسن کرونا در این شهرستان را شایعات بی اساس برخی از افراد دانست و اظهار کرد: مردم داراب هیچگونه نگرانی بابت تزریق واکسن نداشته باشند.

این مقام مسئول همچنین به کاهش تاب آوری مردم بدلیل شیوع این بیماری و مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: ساده انگاری و بی تفاوتی نسبت به این بیماری فاجعه آفرین است.

فرودی خواستار حساسیت بیشتر مردم نسبت به این بیماری مثل روزهای اول شیوع آن شد و تاکید کرد: پرهیز از حضور در مراسم عزا و عروسی، مسافرت خصوصاً به شهرهای پرخطر و امتناع از دورهمی کمک می‌کند تا از پیک پنجم با موفقیت عبور کنیم.

اوایل مرداد فرهنگیان و نیروهای نظامی و انتظامی در لارستان واکسینه می‌شوند

جانشین فرماندار ویژه لارستان در ستاد کرونای این شهرستان نیز در رابطه با وضعیت کرونایی این شهرستان اظهار داشت: تعداد مبتلایان این بیماری در لارستان به مرز ۱۱ هزار نفر رسیده است.

وی افزود: از ابتدای شیوع این بیماری تا به الان در لارستان ۱۰ هزار و ۹۱۹ نفر به این بیماری مبتلا شده اند که از این تعداد هشت هزار و ۹۴۶ نفر بهبود و ۱۵۵ نفر جان باخته اند.

احمد دلاور در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: هم اکنون ۲۳ سه نفر در بیمارستان امام رضا (ع) لار و بیمارستان بیرم بستری هستند.

جانشین ستاد کرونای لارستان تاکید کرد: تا کنون به ۱۶ هزار نفر در این شهرستان در هر دو مرحله واکسن تزریق شده است. دلاور بیان کرد: در کنار واکسیانسیون گروه هدف طبق سند ملی ۱۵۰۰ نفر از افراد مقیم کویت این شهرستان نیز واکسینه شده اند.

رنگ قرمز کرونا بر قامت استان فارس/ مردم عادی انگاری نکنند

وی از برگزاری ۱۰۰ جلسه ستاد پیشگیری کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت: ماحصل این جلسات ۶۰ مصوبه بوده است.

این مقام مسئول مهمترین عامل وضعیت قرمز کرونایی این شهرستان را برپایی مجالس عروسی و جشن تولد و دور همی های خانوادگی در باغ شهرها دانست و متذکر شد: رعایت نکردن دوران قرنطینه، استفاده نکردن از ماسک و عادی انگاری باعث شیوع هر چه بیشتر این بیماری در لارستان شده است.

دلاور همچنین از واکسینه کردن نیروهای نظامی و انتظامی این شهرستان تا هفته آینده در لارستان خبر داد و گفت: از اوایل مرداد ماه نیروهای خدوم انتظامی و سپاه پاسداران، فرهنگیان و اساتید دانشگاه‌ها واکسینه می‌شوند.

۵۰ درصد از تستهای کرونا در جهرم مثبت می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز در گفتگو با خبرنگاران گفت: تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز نمونه گیری کرونا بالا رفته است و ۵۰ درصد از نتیجه آزمایشات پی سی آر و رپید بیماران این شهرستان مثبت می‌شود.

محمد رحمانیان با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر بخش‌های بیمارستان پیمانیه به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شده است، اظهار کرد: اغلب بیماران با درگیری ریوی و در مراحل حاد بیماری به پزشک و بیمارستان مراجعه کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم تصریح کرد: پایین آمدن سن مبتلایان و بستری افراد جوان در بیمارستان این را نشان می‌دهد که رعایت اصول بهداشتی در بین جوانان و نوجوانان کم شده و حتی نسبتاً به آن بی توجه شده اند.

او اضافه کرد: بستری بیماران مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و فشار خون، در این شهرستان افزایشی است و این امر باعث می‌شود که وضع بالینی آنها دیرتر به سمت بهبودی برود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم همچنین با اشاره به اینکه مرگ و میر افراد بر اثر ویروس جهش یافته دلتا در استان‌های جنوبی رو به افزایش است بیان کرد: امیدواریم در جهرم شاهد چنین اتفاقات ناگواری نباشیم.

رحمانیان تصریح کرد: در بین بیماران سرپایی افرادی وجود داشته اند که با وجود دریافت واکسن اما مبتلا به این بیماری شده اند و با دریافت واکسن هم باید اصول بهداشتی حتماً مانند قبل رعایت شود.
لازم به ذکر است که شمار تلفات کرونا در جهرم تا به امروز به ۲۱۴ نفر رسیده است.

عادی انگاری مردم زمینه ساز جولان کرونا در زرین دشت

تازه‌ترین آمارهای منتشر شده از سوی ستاد مقابله با کرونای زرین دشت حاکی از یکه تازی این بیماری در این شهرستان است.

فرماندار زرین دشت نیز در خصوص وضعیت کرونایی این شهرستان اظهار کرد: آمار مبتلایان در این شهرستان رو به افزایش است و مردم نیز با ساده انگاری و بی تفاوتی بر روند افزایش این بیماری پافشاری می‌کنند.

رنگ قرمز کرونا بر قامت استان فارس/ مردم عادی انگاری نکنند

ابراهیم خرم در گفتگو با خبرنگار مهر از مثبت شدن ۵۲ مورد آزمایش شهروندان زرین دشتی به بیماری کرونا تا دو روز پیش خبر داد و گفت: این روند بسیار نگران کننده است و باعث گردیده تا تلاش کادر درمان و ستاد کرونا در این زمینه نادیده گرفته شود.

وی بر لزوم رعایت دستور العمل های بهداشتی و پرهیز از حضور در مراسمات و دور همی ها تاکید کرد و گفت: ابتلای بیش از ۳۱ هزار نفر و فوت ۵۶ نفر از همشهریان نشانه بی تفاوتی و ساده انگاری مردم در انتشار این ویروس است.

مرخصی استحقاقی کادر درمان لغو شد

آمار کرونا آنقدر در استان فارس بحرانی است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن دستور بر لغو مرخصی استحقاقی تمامی کارکنان بهداشت و درمان استان تا اطلاع ثانوی، بر آماده باش مجموعه دانشگاه برای عبور از موج پنجمکرونا ویروس تاکید کرد.

دکتر مهرزاد لطفی ظهر دوشنبه در سیصد و شصت و پنجمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با توجه به روند افزایشی موارد ابتلاء و بستری ناشی ازکرونا ویروس گفت: برای مقابله با موج پنجمکرونا ویروس، تا اطلاع ثانوی مرخصی تمامی نیروهای بهداشت و درمان استان فارس شامل پزشکان، پرستاران و کارکنان لغو شده و نیروها برای رفع کمبودهای احتمالی در آماده باش کامل قرار دارند.

او با صدور دستور لغو مرخصی استحقاقی تمامی کارکنان بهداشت و درمان استان، ادامه داد: مسئولان و مدیران ارشد ستاد دانشگاه، بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی، شبکه‌های بهداشت و درمان در سطح استان، می‌توانند از ظرفیت نیروهای انسانی سایر واحدها برای رفع کمبودهای احتمالی استفاده کنند تا بتوانیم از این بحران سنگین نیز عبور کنیم.

ورود خودروهای پلاک غیر بومی به استان فارس ممنوع است

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا هم در جمع خبرنگاران گفته که بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونای استان فارس ورود خودروهای با پلاک غیر بومی در تعطیلات آخر هفته به استان فارس ممنوع است.

عبدالرضا قاسم پور گفت: از ۳۶ شهرستان فارس، وضعیت ۱۳ شهرستان قرمز، ۱۶ شهرستان نارنجی و ۷ شهرستان در وضعیت زرد است.

به گزارش مهر، اوضاع بحرانی کرونا در سایه توجه ویژه مردم و اجرای کامل دستورالعمل‌ها و مصوبات توسط مسئولان مدیریت خواهد شد از این رو به نظر می‌رسد پیک پنجم را باید زمان همدلی و همکاری مردم و مسئولان برای برون رفت از اوضاع کنونی کرونا نامید.

error: Content is protected !!