روزانه ۱۲ هزار نفر در اصفهان واکسن کرونا دریافت می‌کنند

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر ثبت نام برای واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه افراد در این بازه سنی باید ابتدای در سامانه salamat.gov.ir برای دریافت واکسن ثبت نام کنند، ادامه داد: در حال حاضر روند تخصیص واکسن به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بهبود یافته و طی هفته گذشته چندین محموله به استان اصفهان ارسال شده است.

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه طی روزهای اخیر روزانه ۱۲ هزار نفر در استان اصفهان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، ابراز داشت: با افزایش مراکز تجمیعی تعداد افراد واکسینه شده در یک روز نیز افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸ مرکز تجمیعی تزریق واکسن در اصفهان فعال است، افزود: طی یک هفته آینده نیز مرکز واکسیناسیون تجمیعی در خیابان عاشق آباد اصفهان راه‌اندازی خواهد شد.

واکسیناسیون روزانه ۴۰ هزار نفر با افزایش مراکز تجمیعی

فدایی گفت: در صورت افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون می‌توانیم به واکسیناسیون روزانه بین ۳۰ الی ۴۰ هزار نفر برسیم.

وی با بیان اینکه در گروه ۶۰ تا ۵۶ ساله‌ها ۱۸۰ هزار نفر جامعه هدف برای واکسیناسیون هستند، اضافه کرد: در گروه ۶۵ الی ۷۰ هزار نفر ۱۵۰ هزار نفر باید واکسینه شوند.

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان افزود: به دلیل کثرت جمعیت درخواست ما از جامعه هدف ثبت نام اولیه در سامانه salamat.gov.ir است که پس از نوبت دهی و ارسال پیامک به مراکز واکسیناسیون فراخوان می‌شوند.

واکسن کوبرکت به عوامل انتخابات تزریق شد

وی با بیان اینکه در حال حاضر عمده واکسن موجود در اصفهان سینوفارم چینی است، ابراز داشت: در زمینه واکسن‌های تولید داخل از جمله کوبرکت تعداد محدودی به استان اصفهان تخصیص داده شد که برای واکسیناسیون عوامل انتخابات ۲۸ خرداد مورد استفاده قرار گرفت.

فدایی در خصوص آخرین میزان واکسیناسیون کرونا در استان اصفهان اضافه کرد: تاکنون برای یک نوبت ۷.۸ درصد از جمعیت هدف و برای یک نوبت ۲.۵ درصد از جمعیت استان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

وی با بیان اینکه هر ۵۰ هزار نفر که واکسینه شوند حدود یک درصد به پوشش واکسیناسیون اضافه می‌شود، ادامه داد: در خصوص واکسیناسیون کادر درمان نیز باید توجه داشت که برخی از افراد این کادر اخیراً به سیستم اضافه شده و برخی نیز تمایل به واکسیناسیون نداشته‌اند که برای همه کادر درمان آمادگی کامل برای واکسیناسیون وجود دارد.

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه حداکثر فاصله بین دو واکسیناسیون سه ماه است، ابراز داشت: فاصله واکسیناسیون در فاز اول و دوم برای واکسن آسترازنیکا سه ماه و دیگر انواع واکسن کرونا حداکثر یک ماه است.

error: Content is protected !!