روزانه ۱.۵ درصد جمعیت کرمان واکسن کرونا دریافت می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، علی رشیدی پیش از ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح مرکز واکسیناسیون خودرویی شهدای امنیت و سلامت شهر کرمان در بوستان مادر با گذر از پیک سنگین کرونا شاهد کاهش موارد ابتلاء به کرونا در استان کرمان هستیم، اظهار کرد: آمار بیماران بستری به کمتر از نصف دوران پیک کاهش یافته است.

وی با اشاره به افزایش ۲ برابری ظرفیت واکسیناسیون در استان کرمان افزود: تاکنون حدود ۵۵ درصد جمعیت هدف در استان کرمان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

رشیدی با بیان اینکه روزانه بیش از ۱.۵ درصد جمعیت استان واکسینه می‌شوند، گفت: ذخیره واکسن به میزان کافی در استان وجود داشته و کمبودی در این زمینه نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان روند واکسیناسیون در استان را مطلوب دانست و افزود: کرمان ظرفیت تزریق ۶۰ تا ۷۰ هزار دوز واکسن در روز را دارد.

وی همچنین با اشاره به کاهش سن واکسیناسیون در استان گفت: در حال راه اندازی مراکز واکسیناسیون خودرویی در استان کرمان هستیم.

رشیدی به افتتاح مرکز واکسیناسیون خودرویی شهدای امنیت و سلامت شهر کرمان اشاره کرد و افزود: مدت زمانی که مردم در این مرکز حضور خواهند داشت حدود ۲۰ دقیقه است.

error: Content is protected !!