روزانه ۳۹ بیمار جدید کووید ۱۹ در گناوه شناسایی شد

عصمت حیدری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: یکی از راه‌های اثربخش در مهار و قطع زنجیره این بیماری، رعایت شیوه نامه‌ها بویژه خودداری از برپایی مراسم و تجمع‌ها است که باید شهروندان اهتمام جدی ورزند.

وی اظهارکرد: شبکه بهداشت و درمان به عنوان یکی از اعضای اصلی ستاد مقابله با کرونا همواره به وظایف خود عمل کرده‌است و انتظار می‌رود همشهریان نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی احساس مسئولیت بیستری کنند.

حیدری گفت: تا زمانی که مردم در کنار سازمان‌های دولتی قرار نگیرند و  همکاری خوبی نداشته باشند مهار این بیماری چندان موفقیت آمیز نخواهد بود.

وی افزود: درحالیکه شبکه بهداشت و درمان از فعالیت تالارهای پذیرایی جلوگیری می‌کند اما شاهد برپایی مراسم عروسی در دیگر مکان‌ها از جمله خانه باغ‌ها هستیم.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان گناوه بیان کرد: با  نارنجی شدن شهرستان در ۲۶ اسفند ماه سال گذشته، چندین نشست اعضای ستاد مقابله با کرونا برگزار و تصمیم‌های لازم  اتخاذ شد.

وی  گفت: تعطیلی صنوف از قبیل کافه‌ها،  تالارها، باشگاه‌ها، رستوران‌ها، استقرار ایستگاه‌های کنترل مبادی ورودی شهر، ممنوعیت برپایی چادر در ساحل و پارک‌ها توسط شهرداری و تعطیلی نماز جمعه و جماعات و مراسم مذهبی از عمده مصوبه‌های ستاد مقابله با کرونا این شهرستان است که  به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر در وضعیت شیوع کرونایی سطح نارنجی قرار دارد.

error: Content is protected !!