روستاهای جاسک کهنه و زمین لشکری تا اطلاع ثانوی قرنطینه می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رادمهر صبح چهارشنبه در نشست ستاد شهرستانی کرونا در جاسک گفت: با توجه به اجرای محدودیت های کرونایی در شهرستان، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط بعضی از مردم در سطح شهر و روستاها، همچنان وضعیت جاسک قرمز است.

رادمهر افرزود: بیمارستان از لحاظ بستری و وضعیت تخت های مربوط به کرونایی در وضعیت مناسبی نیست، مردم نهایت رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند.

وی بیان داشت: طبق بررسی های صورت گرفته، بعضی از بستری ها ومراجعات منشا آن از شهرستان های استان همجوار بوده است.

فرماندار جاسک تشریح کرد: شهروندان از تردد های غیر ضروری وحتی دور همی های خانوادگی خوداری کنند. طرح منع تردد از شهرستانها حوزه شرق شهرستان به جاسک و بالعکس اجرایی می شود.

فرماندار جاسک تشریح کرد: در بررسی های صورت گرفته و نظرات کارشناسان برخی اعلایم جدید در ویروس کرونا و نوع شیوع نیز مشاهده شده است.

وی بیان داشت: برخی روستاها علاوه بر اطلاع رسانی گسترده از شیوه نامه های بهداشتی همچنان در رعایت پروتکل های بهداشتی همکاری مناسبی ندارند و مثل شرایط روز های عادی مراسمات بر گزار می کنند.

وی خاطرنشان کرد: روستاهای جاسک کهنه وزمین لشکری بدلیل شیوع گسترده بیماری کرونا و عدم رعایت پروتکل ها بهداشتی، قرنطینه می شوند، مردم از تردد به این روستاها خوداری کنند.

وی تشریح کرد: جهت کنترل بیماری کرونا همه شهروندان و دستگاه ی اداری و نهادها رعایت پروتکل های بهداشتی را بصورت کامل اجرا کنند، دستگاهی که پروتکل های بهداشتی را به صورت کامل رعایت نمی کنند، معرفی و برخورد قانونی لازم صورت می گیرد.

وی در خصوص فعالیت بازار گفت: ساعت فعالیت مشاغل ۲ و همچنین پاساژ ها باید محدود تر شود. بخشداران، شوراها، دهیاران به محض رویت بیمار در سطح روستا فوری مجموعه بهداشتی را جهت مداوا به موقع و جلوگیری شیوع گسترده، مطلع کنند.

وی افزود: برای برگزاری آزمون های حضوری هیچ گونه همراه و حتی والدین لازم نیست حضور پیدا کنند و تجمعات صورت نگیرد.

شهرستان جاسک به نوعی دروازه ورود اتباع به استان می باشد و همچنین حضور نیرهای کارگری و ودورهمی ها در جاسک هم یکی از دلایل شیوع این بیماری می تواند باشد که باید در این خصوص نهایت دقت با جدیت بیشتر در کنترل بیماری صورت گیرد.

error: Content is protected !!