روش‌هایی برای تازه نگه داشتن مواد غذایی

آیا تا به حال به این مساله فکر کرده اید که چه میزان مواد غذایی را به واسطه شرایط نامناسب نگهداری و ذخیره هدر می دهید؟ حداقل برای کاهش هزینه های خود فراگیری چگونگی نگهداری از مواد غذایی تازه می تواند مفید باشد.

روش‌هایی برای تازه نگه داشتن مواد غذایی

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از “مای هلثی وایب”، تنها آنچه را که نیاز دارید خریداری کنید و توجه داشته باشید چه مواد غذایی در خانه دارید. همچنین، همه مواد غذایی نیازی به نگهداری در یخچال ندارند. توجه داشته باشید که چه نوع غذاهایی را باید در یخچال نگهداری کنید و کدام یک به این کار نیازی ندارند.

قارچ

کیسه های کاغذی به روش های مختلف می توانند کمک حال شما باشند و استفاده از آنها برای نگهداری از قارچ ها یکی از این موارد است. کیسه های کاغذی برای نگهداری کارآمدتر از قارچ ها بهتر از همتایان پلاستیکی خود هستند. افزون بر این، نگهداری به این روش می تواند از بروز رطوبت که برای قارچ ها بسیار بد است، پیشگیری کند. در نهایت، شما می توانید آنها را در یخچال نگهداری کنید.

گوشت

اگر قصد دارید طی چند روز آینده گوشت را مصرف کنید، آن را می توانید در بسته بندی اصلی خود نگهداری کنید. اما برای نگهداری بلند مدت، شما می توانید گوشت را در یک فویل پیچیده یا در یک کیسه زیپ‌دار (زیپ کیپ) قرار دهید.

آووکادو

اگر آووکادوها کال هستند و باید برسند، آنها را برای چند روز در دمای اتاق قرار دهید. اگر رسیده هستند، اما قصد ندارید در حال حاضر آنها را مصرف کنید، آووکادوها را در یخچال نگهداری کنید. زمانی که آووکادو را نصف می کنید اجازه دهید هسته در نیمه مصرف نشده باقی بماند. افزون بر این، شما می توانید برای کمک به نگهداری از آووکادو اندکی آبلیمو روی آن بریزید.

توت ها

زمانی که باید از توت های تازه نگهداری کنید، پیشگیری از کپک زدن عامل مهمی است که باید در نظر داشته باشید. برای تحقق این هدف، شما می توانید آنها را در ترکیبی متشکل از یک فنجان سرکه و سه فنجان آب ریخته سپس در یخچال نگهداری کنید. به خاطر داشته باشید آنها را به خوبی خشک کنید.

فلفل دلمه ای

فلفل هایی که قرار است ذخیره شوند، چه تند و چه شیرین، باید سفت و بدون چروک باشند. شما می توانید به روش های مختلف آنها را نگهداری کنید: کل فلفل را در یک کیسه قرار دهید. اگر فلفل را برش زده اید تکه های آن را در دستمال حوله ای پیچیده و در یک ظرف نگهدارنده قرار دهید، سپس به میزان کافی آب روی آن ریخته تا دستمال اشباع شود و ظرف را درون یخچال قرار دهید. همچنین، شما می توانید تکه های فلفل را برای ذخیره بلند مدت در کیسه فریزر ریخته و منجمد کنید.

گوجه فرنگی

نیازی نیست تا گوجه فرنگی ها را درون یخچال نگهداری کنید. در حقیقت، این کار می تواند موجب از بین رفتن عطر و مزه و بافت آنها شود. اگر گوجه فرنگی ها اندکی کال هستند، نگهداری روی پیشخوان می تواند به رسیدن آنها کمک کند. گوجه فرنگی ها را در معرض نور خورشید قرار ندهید.

شیر

هر زمان که در یخچال باز می شود، شیر نسبت به تغییرات دمایی بسیار حساس است. از این رو، آن را در محفظه های در یخچال قرار ندهید. شیر را در طبقه های اصلی یخچال قرار دهید. اگر تاریخ انقضای شیر نزدیک است می توانید آن را در فریزر قرار دهید. این کار موجب می شود تا سه ماه به ماندگاری آن افزوده شود.

تخم مرغ

همانند شیر، تخم مرغ ها را در طبقه بالایی یخچال و ترجیحا در جعبه اصلی خود نگهداری کنید. اگر نسبت به تازه بودن تخم مرغ ها اطمینان ندارید، یکی از آنها را درون یک لیوان آب قرار دهید. اگر تخم مرغ غرق شد، تازه است و اگر شناور باقی ماند، قدیمی است.

پیاز

نیازی نیست تا پیاز را در یخچال نگهداری کنید و آنها را در مکانی تاریک و خشک قرار دهید.

پنیر

یکی از روش های نگهداری پنیر پیچیدن آن در کاغذ مومی است زیرا این نوع کاغذ امکان تنفس را به ماده غذایی می دهد، در شرایطی که آن را خشک نگه می دارد. پس از برش زدن پنیر می توانید به قسمت برش خورده کره بمالید تا آن را تازه نگه دارد. پنیر را در کنار مواد غذایی بودار نگهداری نکنید زیرا می تواند بو را به خود جذب کند.

مخمر

مخمر یکی از اجزا تشکیل دهنده اصلی نان است. بر همین اساس، آگاهی از چگونگی تازه نگه داشتن آن اهمیت دارد. به عنوان مثال، اگر یک بسته یا شیشه باز نشده دارید، باید آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. مخمر نسبت به قرار گرفتن در معرض هوا، رطوبت و/یا گرما حساس است و زمانی که بسته بندی یا شیشه آن را باز می کنید باید در یخچال نگهداری شود یا درون یک ظرف نگهدارنده در فریزر منجمد شود.

گیاهان دارویی

شما می توانید گیاهان دارویی مانند نعناع و ریحان را درون یک گلدان یا لیوان آب قرار داده و یک قاشق چایخوری شکر به آب اضافه کنید. افزون بر این، مکان ایده آل برای نگهداری گیاهان دارویی روی لبه پنجره است. اگر قصد ندارید در حال حاضر از آنها استفاده کنید می توانید سبزی ها را شستشو داده، در یک کیسه زیپ‌دار قرار داده و در فریزر منجمد کنید.

کاهو

با این ماده غذایی همانند گیاهان دارویی رفتار کنید. البته نیازی نیست تا آن را کنار پنجره قرار دهید. می توانید کاهو را پیش از ذخیره در یک دستمال حوله ای بپیچید یا قسمت پایینی آن را درون یک ظرف آب قرار دهید. با قرار دادن برگ های کاهو به مدت سه تا پنج دقیقه درون آب یخ می توانید تازگی را به برگ های پژمرده کاهو باز گردانید.

نان

نگهداری نان در یخچال به واسطه محیط مرطوب آن می تواند موجب فساد سریع‌تر این ماده غذایی شود. نگهداری در دمای اتاق به دور از نور خورشید و در یک کیسه پلاستیکی در بسته بهترین گزینه برای ذخیره‌ی نان است.  

موز

نکته کلیدی برای پیشگیری از قهوه ای شدن سریع پوست موز نگهداری آنها در کنار هم به صورت خوشه است. همچنین، اگر موزها کال هستند آنها را در دمای اتاق نگهداری کنید. اگر موزها بیش از حد رسیده اند، آنها را در فریزر نگهداری کرده و برای تهیه خوراکی هایی مانند نان موزی استفاده کنید.

error: Content is protected !!