روش های خانگی درمان تیرگی زیر چشم

روش های خانگی درمان تیرگی زیر چشم

پوست دور چشم بسیار حساس تر و نازک تر از قسمت های دیگر بدن است رگ ها در این ناحیه به پوست نزدیک تر بوده که نتیجه ی آن تیرگی و گودی زیر چشم است
بعضی از دلایل تیرگی و گودی زیر چشم عبارتند از افزایش سن, کمبود آهن, استرس, الگوی نادرست زندگی و مشکلات کبدی در زیر ما تعدادی از درمان های خانگی موثر برای درمان تیرگی و گودی زیر چشم ارائه کرده ایم به اختیار هر کدام از روش های زیر را می توانید انتخاب کنید

توجه داشته باشید که درمان های خانگی اثر لحظه ای چشم گیری نداشته و در صورت استفاده مستمر و منظم از این درمان های خانگی شما به نتیجه مطلوب خواهید رسید.


۱- گلاب


به علت وجود خواص تسکین دهنده و روشن کننده در گلاب برای درمان تیرگی و گودی زیر چشم بسیار مناسب است. برخی دیگر خواص گلاب، آنتی اکسیدانی است که سلول های پوستی شما را مقاوم کرده و بافت های مرده احیا و در نتیجه به جوان سازی پوست شما کمک می کند.


گلاب خاصیت ضد التهاب و ضد باکتری دارد که از چشمان شما در برابر آلودگی، قرمزی، خارش و تورم محافظت می کند.


روش استفاده:


چند قطره گلاب بر روی پارچه کتانی ریخته و آن را بر روی ناحیه مورد نظر به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید. این کار را تا جایی که تاثیر گلاب را ببینید روزانه دو مرتبه تکرار کنید.


گلاب را با شیر سرد ترکیب کرده و دو عدد پارچه کتان را در آن قرار دهید و برروی ناحیه مورد نظر به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه قرار دهید. سپس با آب صورتتان را بشورید.


۲- خیار


خیار خاصیت خنک کنندگی داشته که باعث روشن شدن پوست می شود. علاوه بر این خیار حاوی آنتی اکسیدان های مختلفی همانند اورینتین، کاکاربیتاسین، ایزوسپارین، ویتکسین و ویتامین C و K است که درد و تورم را کاهش داده و برای کاهش پف ، تیرگی و گودی زیر چشم بسیار مفید است.


روش استفاده:


یک خیار را به قسمت های درشت برش داده و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. تیکه های خیار را برروی ناحیه مورد نظر ۱۰ الی ۱۵ دقیقه قرار دهید. سپس صورتتان را بشورید. این کار را روزانه دو بار انجام داده تا نتیجه را ببینید.


آب خیار را با آب لیمو ترکیب کرده و با پنبه ای آغشته به آب خیار و آب لیمو بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. پس از ۱۵ دقیقه شست و شو دهید.


این روش روزانه انجام داده تا نتیجه را ببینید. توجه داشته باشید که خود آب لیمو به تنهایی خاصیت سفید کنندگی داشته و باعث از بین بردن تیرگی و گودی زیر چشم می شود.


۳- روغن بادام


روغن بادام مرطوب کننده و روشن کننده ی پوست و غنی از ویتامین K و آنتی اکسیدان هایی است که پف چشم را از بین برده و باز کننده ی رگ های مسدود شده است.


روش استفاده:


به هنگام شب چند قطره از این روغن را در ناحیه مورد نظر بریزید و ۳ الی ۴ دقیقه ماساژ دهید. هنگام صبح صورت خود را بشورید. روزانه این کار را تکرار کنید تا اثر آن را ببینید.


۶ قطره روغن بادام را با یک قاشق غذا خوری عسل خالص ترکیب کنید. قبل از خواب این ترکیب را بر روی پوست خود بمالید. هنگام صبح صورت خود را بشورید. این کار را روزانه تکرار کنید تا نتیجه آن را ببینید.


۴- سیب زمینی خام


سیب زمینی یک سفید کننده طبیعی است که تیرگی و گودی زیر چشم را از بین برده و از پف چشم جلوگیری می کند.


روش استفاده:


۱ یا ۲ عدد سیب زمینی که از قبل درون یخچال قرار داده ایم را برداشته و آن را رنده کنید. با استفاده از پنبه سیب زمینی رنده شده را بر روی ناحیه مورد نظر بمالید. پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صورت خود را بشورید. این کار را منظم و مستمر انجام داده تا نتیجه را ببینید.


یک سیب زمینی یخ زده را رنده کنید و آن را بر روی پارچه ای کتانی ریخته و بر روی ناحیه مورد نظر به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه نگه دارید. این کار را منظم و مستمر انجام داده تا نتیجه را ببینید.


می توانید سیب زمینی را با خیار هم ترکیب کنید و بر روی پوستتان گذاشته تا تیرگی را از بین ببرد.


۵- زردچوبه


زردچوبه حاوی کورکومین است که خواص ضد پیری، ضد باکتری، آنتی اکسیدان و ضد التهاب دارد که تورم را کاهش داده و رنگدانه ها را پاک می کند. یک دوم قاشق چای خوری زرد چوبه را با آب آناناس ترکیب کرده تا خمیری شکل شود.


ترکیب خمیری را بر روی ناحیه مورد نظر قرار داده و به مدت ۱۰ دقیقه رهایش کنید. پس از ۱۰ دقیقه صورت خود را بشورید.


۶- گوجه


گوجه پوست صورت را روشن می کند و گودی زیر چشم را از بین می برد.


روش استفاده:


به مقدار مساوی گوجه و آب لیمو را با هم ترکیب کرده و با پنبه ای آن را برروی ناحیه مورد نظر قرار دهید. پس از ۱۰ دقیقه صورت خود را بشورید. روزانه این کار را انجام دهید تا نتیجه را ببینید.


برگ نعناع به همراه یک قاشق چایخوری آب لیمو و مقداری نمک با آب گوجه را مخلوط کرده و روزانه بنوشید تا نتیجه آن را بر روی سیاهی و گودی زیر چشم ببینید.


۷- سیب


سیب به علت اسید تانیک موجود در آن باعث روشن شدن پوست شده و به همراه ویتامین B و C و پتاسیمی که سیب دارد منبع تغذیه ی مناسبی برای پوست محسوب می شود.


روش استفاده:


یک سیب را برداشته و به قطعات بزرگ تقسیم کنید. قطعات را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست خود گذاشته سپس با آب سرد بشورید. این کار را منظم انجام داده تا موثر باشد. یک سیب سبز را بجوشانید تا زمانی که لایه روی سیب نرم شود و سپس روی پوست قرار دهید.


۸- برگ نعناع


برگ نعناع به علت خاصیت خنک کنندگی، ضد باکتری، ضد میکروبی و ضد عفونی کننده ای که دارد جریان خون در رگ را سرعت داده و تیرگی و گودی زیر چشم را از بین می برد.


روش استفاده:


برگ نعناع را که از قبل کوبیده شده را برروی ناحیه مورد نظر قرار داده و پس از ۱۰ دقیقه آن را برداشته و با پارچه ای تمیز کنید. این کار را منظم و مستمر انجام داده تا نتیجه را ببینید.


برگ نعناع را کوبیده و با یک قاشق غذا خوری آب گوجه ترکیب کرده تا خمیری شکل شود. حال خمیر را بر روی پوست قرار داده و پس از ۵ دقیقه با آب سرد بشورید. ترکیب برگ نعناع با آب لیمو همانند آب گوجه اثر بسیار عالی خواهد داشت.


۹- چای کیسه ای


چای کیسه ای به علت کافئین موجود در آن و آنتی اکسیدان، تیرگی و پف دور چشم را از بین می برد.


چای به علت داشتن تانین، برای ورم و تغییر رنگ دور چشم بسیار مفید است.


روش استفاده:


۲ عدد چای کیسه ای سیاه یا سبز که از قبل استفاده کرده اید را به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. کیسه چای را بر روی ناحیه مورد نظر قرار داده و پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با آب بشورید. روزانه ۱ الی ۲ بار این کار را تکرار کنید تا اثر آن را ببینید.


۱۰- روغن نارگیل


روغن نارگیل مرطوب کننده ی پوست و جاذب چربی های پوستی است.


روش استفاده:


روغن نارگیل را برروی ناحیه مورد نظر ریخته و به آرامی ۲ الی ۳ دقیقه قبل از خواب ماساژ داده و به هنگام صبح آن را بشورید. روزانه این کار را تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.


۱۱- آووکادو


آووکادو به دلیل اسیدهای چربی که دارد و ویتامین B، E و K رطوبت و مقاومت پوست های خشک را بیشتر می کند.


روش استفاده:


یک آووکادو را له کرده و چند قطره روغن بادام به آن اضافه کنید و آن را بر روی محل مورد نظر بمالید. پس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه ناحیه مورد نظر را بشورید. این کار را تکرار کنید تا زمانی که اثر آن را ببینید.


درمان تیرگی و گودی زیر چشم بوسیله ی لیزر


لیزر مستقیما منبع تیرگی و گودی زیر چشم شما را بوسیله ی ارسال پیاپی تشعشعات نور به سمت پوست زیر چشم، هدف قرار می دهد. این نور بوسیله ی شریان های خونی و یا محل تیرگی زیر چشم، جذب شده است.


اشعه لیزر مجددا به سطح پوست بازگشته و چروک های پوستی را حذف کرده که در مجموع ظاهر چشم ها و تیرگی زیر چشم را از بین می برد.


با این حال اگر پوست دور چشم هم اکنون لطیف و صاف است این روش درمان ممکن است رنگدانه ها را کاهش ندهد. توجه کنید که لیزر روشی کم تهاجم نسبت به جراحی است، احساس مومور شدن لیزر ممکن است زمان ببرد تا عادت کنید و عوارض جانبی لیزر قرمز شدن پوست و تورم محلی است.

error: Content is protected !!