روش های پیشگیری از اعتیاد به موبایل در دوران قرنطینه

این روزها زندگی بدون استفاده از تلفن همراه اسان نیست زیرا این وسیله ارتباطی راهی برای برقراری ارتباط با خانواده و دوستان است ولی در چنین شرایطی، وابستگی بیش ازحد به تلفن همراه میتواند سلامت عاطفی و روانی شما را به خطر بیندازد. چنانچه شما بیش ازحد معمول از موبایل خویش استفاده می کنید و در دوران قرنطینه استفاده از تلفن همراه را سالم ترین سرگرمی می دانید، این مطلب را بخوانید.

اعتیاد به موبایل

بعضی عوارض استفاده زیاد از تلفن همراه 

– افزایش سطح اضطراب و استرس

– ضعف سیستم ایمنی

– درد مضمن

– مشکلات بینایی

– اختلال در خواب

– اختلال در فرآیند فکری

– اختلال در فرآیند کار

– سندروم لرزش خیالی جیب لباس

– نقص در تمرکز

– افسردگی

– مدیریت وزن و اندام

راهکارهای زیر را برای استفاده بهتر از تلفن همراه 

از نرم افزارهای کنترل زمان استفاده کنید.

نرم افزارها این امکان را به شما می‌دهند که زمان استفاده تان از گوشی در طول روز و هفته و بازه های زمانی، دقایق استفاده در هر ساعت از شبانه روز و میزان استفاده از برنامه ها و بازی های گوناگون را کنترل نموده و در صورت احتیاج، محدودیت های زمانی برای استفاده برخی از برنامه ها یا ساعات فعالیت خودتان قائل شوید. که این کار مانع از اعتیاد به موبایل میشود.

اعلان های هشدار را خاموش کنید

چنانچه با امدن هر پیام جدید در شبکه های اجتماعی، گوشی شما به صدا درمی آید، یک شیوه فوق العاده ساده برای کاهش حواس پرتی و مراجعه کم تر به موبایل، خاموش کردن اعلان هشدار برنامه ها است. برای خاموش کردن اعلان برنامه ها کافی است به قسمت تنظیمات موبایل اعلان ها رفته و برنامه هایی که اعلانشان سبب مراجعه شما به گوشی می شود را غیرفعال کنید.

موبایلتان را از خودتان دورنگه دارید

هنگامی که تلفن همراهتان مدام در دسترستان است، خیلی راحت در هر شرایط و زمانی میتوانید از آن استفاده کنید ولی چنانچه موبایلتان را دور از دسترس بگذارید، کم تر پیش می آید تا خواهید بخاطر موبایلتان از جایتان بلند شوید؛ چنانچه هم حاضر به این کار شوید، مطمئن باشید به مرورزمان تعداد دفعاتی که به سراغ موبایلتان می روید، کاهش می یابد؛ بنابراین در زمان بیداری و خوابیدن تلفن همراهتان را دور از دسترس قرار دهید. به عنوان مثال موبایلتان را در طول روز در کیفتان و در موقع خواب خارج از اتاق قرار دهید و برای بیدار شدن به جای تلفن همراه از ساعت استفاده کنید.

عادت های تازه را کشف کنید

آدم ها به علل مختلفی سراغ گوشی میروند که میتواند شامل بازی کردن، پیام فرستادن یا تماس های تلفنی باشد که در این بین برخی از آن ها عادات ضروری است؛ مانند رد و بدل کردن ایمیل ها و تماس های کاری ولی در این بین می شود عادت هایی را پیدا کرد که چندان ضروری نیست و می شود برای آن جایگزین در نظرگرفت؛ مانند بازی های موبایلی که برای جایگزین آن ها می شود سراغ بازی هایی که به بدون موبایل رفت.

منبع: بیتوته

error: Content is protected !!