روند افزایش بستری بیماران کرونایی در گلستان و چند خبر کوتاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به روند افزایش بستری بیماران کرونایی، گفت: تعداد بستری‌های کرونایی در مراکز درمانی استان با افزایش ۲۱ نفر نسبت به روز گذشته به ۳۱۳ نفر رسید.

عبدالرضا فاضل افزود: هم اکنون ۶۵ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی گلستان بستری هستند و ۲۵ نفر با کمک دستگاه اکسیژن نفس می‌کشند.

وی درباره رنگ بندی رسمی کرونا در گلستان اظهارداشت: شهرستان‌های گرگان، آق‌قلا، بندرترکمن، علی‌آبادکتول، مینودشت و کلاله در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار دارند.

**

رییس اداره نظارت بر ساخت راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: عملیات آسفالت قطعه دوم مسیر بسطام دره در مراوه‌تپه به طول چهار کیلومتر با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال و همچنین عملیات آسفالت قطعه دوم مسیر گرجی محله (بزرگراه گرگان – کردکوی) به مهتر کلاته به طول سه کیلومتر و حدود ۱۶ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

ابراهیم جاوید زاده افزود: پروژه نخست با همکاری بنیاد علوی اجرا می‌شود و عملیات پخش و تراکم بیس و تامین قیر آن بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است و تا پایان ماه جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: پروژه دوم از محل اعتبارات تملک سرمایه‌ای استان درحال انجام است و در لیست پروژه‌های اقدام ملی برای ساخت راه‌های با اولویت روستایی (طرح ابرار) قرار دارد.

**

لقمان قربانی، بخشدار گلیداغ در بازدید از روند اجرای آسفالت روستای چشمه لی، گفت: پروژه آسفالت این روستا به مساحت ۸۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال طی تفاهم نامه سال ۹۸ از محل اعتبارات دهیاری به مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال و مشارکت با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان به مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال در حال اجرا است و ۴۰ خانوار خیابان امام خمینی(ره) و بایزید بسطامی از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

**

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان از کشف و جمع آوری ۲۴۵ دستگاه استخراج بیت کوئین (ماینر) غیرمجاز از ابتدای سالجاری تاکنون در استان خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها در بازرسی‌های صورت گرفته و برگزاری مانورهای اقدام فراگیر با محوریت شناسایی برق‌های غیر مجاز کشف و ضبط شد.

علی اکبر نصیری، دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال را از جمله عوامل افزایش مصرف برق در گلستان اعلام کرد و افزود: روز به روز به تعداد ماینرهای ضبط شده در سطح استان افزوده می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر مصرف برق به مرز هشدار رسیده است و طی دستورالعمل دریافتی از وزارت نیرو فعالیت تمام مراکز استخراج رمز ارزها ممنوع بوده و با خاطیان این امر برخورد خواهد شد.

نصیری اظهارداشت: اطلاعات مشترکینی که از طریق داده کاوی شرکت توزیع نیروی برق استان مشکوک به استخراج رمز ارز یا برق غیر مجاز هستند توسط پلیس امنیت اقتصادی رصد می‌شود.

**

 موسسه خیریه آبشار عاطفه‌های گنبدکاووس ۱۵ سری جهیزیه شامل فرش، پنکه، اجاق گاز، بخاری گازی و سرویس قابلمه هر سری به ارزش ۷۰ میلیون ریال را با کمک نیکوکاران تهیه و به نوعروسان این شهرستان اهدا کرد.

**

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس، از سری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق امروز نماینده فوتبال چین و فیلیپین به مصاف هم رفتند که حسن اکرمی داور خوب گنبدی هم در کادر قضاوت این بازی به عنوان داور چهارم حضور داشت.

**

جانشین فرمانده انتظامی گلستان از کشف ۱۳۰ کیلوگرم تریاک در عملیات هدفمند پلیس استان خبر داد و گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از یکسری اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی اعضای باند تهیه و توزیع مواد افیونی شدند.

سرهنگ فرزاد تاجره افزود: در بررسی‌های تخصصی پلیس مشخص شد متهمان قصد دارند با ۲ دستگاه سواری، مواد مخدر را از جنوب کشور وارد گلستان کنند که بلافاصله مراتب در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی ادامه داد: خودروهای مورد نظر به محض ورود به استان شناسایی و در فرصتی مناسب، ماموران قصد متوقف کردن آنها را داشتند که متهمان به محض مشاهده پلیس اقدام به فرار کردند.

جانشین فرمانده انتظامی گلستان گفت: سرانجام ماموران موفق شدند ضمن رعایت قانون بکارگیری سلاح، خودروها را در شهر فاضل آباد متوقف و در بازرسی از آنها ۱۳۰ کیلوگرم تریاک کشف کنند.

سرهنگ تاجره افزود: در این عملیات پنج متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی و ۲ دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

**

رییس کل دادگستری گلستان در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان دادگستری و دانشگاه جامع استان، گفت: با امضای این تفاهم نامه، دانشگاهیان از خدمات و امکانات قضایی، کارآموزی و آرایی که وجود دارد، استفاده می‌کنند.

هادی هاشمیان افزود: مردم نیز می‌توانند از مشاوره رایگان اساتید دانشگاه و دانشجویان نخبه بهره‌مند شوند و دستگاه قضا نیز از خدمات دانشگاه و دانشگاهیان استفاده می‌کند.

error: Content is protected !!