روند صعودی بستری های کرونا در خراسان جنوبی/ جان باختن ۵ بیمار

محمد دهقانی فیروز آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روز گذشته یک هزار و ۷۰۴ آزمایش کرونا در استان انجام شده که از این تعداد یک هزار و ۱۷۴ تست سریع و ۵۳۰ تست PCR بوده است.

وی عنوان کرد: ۴۸۵ بیمار جدید کرونایی در استان در استان شناسایی شد که ۵۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر ۴۸۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند، ادامه داد: ۳۱۶ نفر از این بیماران مبتلای قطعی به کرونا هستند.

وی با اشاره به اینکه ۴۱ نفر از بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، بیان داشت: حال سه نفر از بیماران نیز وخیم گزارش شده است.

دهقانی از فوت ۵ بیمار کرونایی در روز گذشته خبر داد و افزود: شمار فوتی‌های کرونا در استان به یک هزار و ۴۶ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه مشکلی در واکسیناسیون کرونا در استان وجود ندارد، عنوان کرد: روز گذشته دقایقی در برخی از مراکز واکسیناسیون با کمبود دوز واکسن مواجه شدیم که از مراکز دیگر تأمین و مشکل رفع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از تحویل محموله جدید ۱۷ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن کرونا به استان خبر داد و افزود: این محموله شامل ۱۵ هزار دوز سینوفارم و ۲ هزار و ۵۰۰ دوز کووبرکت است.

دهقانی تصریح کرد: افرادی که دیروز علی رغم دریافت نوبت، موفق به تزریق واکسن نشدند نیازی به نوبت‌گیری مجدد ندارند و می‌توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

error: Content is protected !!