روند کاهش ابتلا و بستری بیماران کرونایی در اصفهان متوقف شده است

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، عصر سه‌شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مُرتبط در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، افزود: بررسی وضعیت بستری‌های کرونایی نشان می‌دهد که روند کاهش تعداد موارد بستری در مراکز درمانی استان متوقف شده و موارد سرپایی مثبت ابتلا به ویروس کرونا در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ درصد از تست‌های سرپایی مراکز بهداشت و بیمارستان‌های دولتی استان مثبت بوده است، گفت: در آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌های بخش خصوصی، میزان موارد مثبت ۱۶ درصد است که باعث کاهش میانگین این کمیت شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: میانگین “درصد نمونه‌های مثبت ابتلا” نیز در یک هفته گذشته از ۳۲ درصد به ۳۵ درصد رسیده که نگران‌کننده محسوب می‌شود و ممکن است نشان از یک پیک قریب‌الوقوع باشد.

چنگیز اظهار داشت: هنوز تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا تک رقمی نشده و در بیشتر روزها تعداد جانباختگان در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بین ۱۱ تا ۲۰ نفر است.

وی تاکید کرد: با افزایش تعداد شهرهای قرمز در استان‌های بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان و با توجه به تردد زیاد بین این مناطق با شهرهای استان اصفهان، نگرانی‌هایی در این زمینه وجود دارد.

دکتر چنگیز هشدار داد: گونه‌های جدید کرونا در استان‌ها و مناطق مذکور از گونه‌های انگلیسی، هندی و در برخی موارد آفریقایی است که نگرانی‌ها را دوچندان می‌کند.

وی اعلام کرد: تعداد قابل توجهی واکسن “کوبرکت” به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تحویل شد و ۵۸ هزار واکسن “سینوفارم” نیز امروز به این دانشگاه تخصیص یافت که بسرعت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در باره برگزاری کنکور سراسری در سال جاری نیز گفت: تعداد حوزه‌های امتحانی که سال گذشته ۲۰ حوزه بود امسال به ۴۲ حوزه رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان  نیز در یک تماس تصویری مجازی با جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: در دو هفته گذشته تعداد بستری‌ها در شهرستان‌های  کاشان و آران و بیدگل روزانه بین ۸۰ تا ۹۰ نفر بود و  دیگر روند کاهشی نداریم.

دکتر سیدعلیرضا مُروجی، میانگین درصد مبتلایان با آزمایش مثبت در مراکز زیر نظر علوم پزشکی کاشان را ۳۴ درصد اعلام کرد و افزود: هرچند انتظار کاهش این میانگین را داشتیم ولی درصد مزبور تقریبا ثابت مانده است و نگرانی‌های در باره بازگشت روند افزایشی بیماری کووید-۱۹ وجود دارد.

وی اعلام کرد: تاکنون واکسن “کوبرکت” به دانشگاه علوم پزشکی کاشان تحویل نشده ولی تعدادی واکسن “سینوفارم” تخصیص داده شده است که برای دور دوم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مُروجی به واکسیناسیون ۵۷ درصدی جمعیت بالای ۸۰ سال و ۵۳ درصدی جمعیت بین ۷۰ تا ۷۵ سال دو شهرستان یادشده اشاره کرد و از پوشش ۹۹ درصدی واکسیناسیون کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان و ۸۱ درصدی کادر بهداشت این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایرنا، از دیروز تا امروز یکم تیر ۱۴۰۰، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۷۱۶ بیمار جدید مبتلا به بیماری کووید-۱۹ در کشور شناسایی که هزار و ۲۷۸ نفر از آنها بستری شده‌اند.

مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور تاکنون به سه میلیون و ۱۱۷ هزار و ۳۳۶ نفر رسیده است.

در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۶ بیمار کووید-۱۹ در سطح کشور جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۸۳ هزار و ۲۱۷ نفر رسیده است.

تاکنون دو میلیون و ۷۷۱ هزار و ۷۰۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

در زمان حاضر سه هزار و ۲۴۹ نفر از بیماران مبتلا به بیماری کووید-۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۲۲ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۱۶۶  آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در سطح کشور انجام شده است.

۲۲ شهر کشور هم اکنون در وضعیت قرمز، ۱۷۵ شهر در وضعیت نارنجی و، ۲۵۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در اصفهان همزمان با سایر استان‌ها، از ۲۱ بهمن ۹۹ با فرمان رییس جمهوری آغاز شد.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در زمان حاضر حدود ۸۷۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

در استان اصفهان، امور بهداشتی و درمانی ۲۲ شهرستان با حدود چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

error: Content is protected !!